Parlar per escriure amb coherència i cohesió: una proposta didàctica

Show simple item record

dc.contributor Abrines Llabrés, Bartomeu
dc.contributor.author Umbert Seguí, Maria del Mar
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-17T09:32:31Z
dc.date.available 2020-09-17T09:32:31Z
dc.date.issued 2019-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153442
dc.description.abstract [cat] L’aprenentatge de l’expressió escrita ha tendit a vehicular-se a partir del coneixement de la norma gramatical i ortogràfica. Ara bé, el Currículum de l’Educació Secundària Obligatòria a les Illes Balears (Decret 34/2015) adverteix que això no és suficient i que per assolir la competència en comunicació lingüística és essencial dominar les propietats textuals. Aquest Treball de Fi de Màster parteix d’una reflexió al voltant de la competència comunicativa i de l’aprenentatge de l’expressió escrita tradicional. Aquesta reflexió continua amb una definició de la coherència i la cohesió, protagonistes d’aquest treball, i amb el plantejament d’una sèrie de propostes metodològiques per a treballar-les a l’aula: Seqüència Didàctica, parlar per escriure, etc. De l’assimilació i la confluència d’aquests plantejaments metodològics, sorgeix la proposta didàctica d’aquest treball, que té com a principal objectiu treballar la coherència i la cohesió a partir d’una sèrie d’activitats. Aquestes activitats, concebudes com a mini-Seqüències Didàctiques, pretenen oferir recursos als estudiants que els permetin millorar la qualitat de les seves composicions escrites, a partir de la interacció verbal entre els alumnes i la reflexió i l’ús lingüístics. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject 80 - Qüestions generals de la lingüística i la literatura. Filologia ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Parlar per escriure ca
dc.subject.other Seqüència didàctica ca
dc.subject.other Expressió escrita ca
dc.subject.other Cohesió ca
dc.subject.other Coherència ca
dc.title Parlar per escriure amb coherència i cohesió: una proposta didàctica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:10:49Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record