dc.contributor |
Abrines Llabrés, Bartomeu
|
|
dc.contributor.author |
Umbert Seguí, Maria del Mar
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-17T09:32:31Z |
|
dc.date.available |
2020-09-17T09:32:31Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153442 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’aprenentatge de l’expressió escrita ha tendit a vehicular-se a partir del coneixement de la norma gramatical i ortogràfica. Ara bé, el Currículum de l’Educació
Secundària Obligatòria a les Illes Balears (Decret 34/2015) adverteix que això no
és suficient i que per assolir la competència en comunicació lingüística és essencial dominar les propietats textuals.
Aquest Treball de Fi de Màster parteix d’una reflexió al voltant de la competència
comunicativa i de l’aprenentatge de l’expressió escrita tradicional. Aquesta reflexió continua amb una definició de la coherència i la cohesió, protagonistes
d’aquest treball, i amb el plantejament d’una sèrie de propostes metodològiques
per a treballar-les a l’aula: Seqüència Didàctica, parlar per escriure, etc.
De l’assimilació i la confluència d’aquests plantejaments metodològics, sorgeix
la proposta didàctica d’aquest treball, que té com a principal objectiu treballar la
coherència i la cohesió a partir d’una sèrie d’activitats. Aquestes activitats, concebudes com a mini-Seqüències Didàctiques, pretenen oferir recursos als estudiants que els permetin millorar la qualitat de les seves composicions escrites, a
partir de la interacció verbal entre els alumnes i la reflexió i l’ús lingüístics. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject |
80 - Qüestions generals de la lingüística i la literatura. Filologia |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Parlar per escriure |
ca |
dc.subject.other |
Seqüència didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Expressió escrita |
ca |
dc.subject.other |
Cohesió |
ca |
dc.subject.other |
Coherència |
ca |
dc.title |
Parlar per escriure amb coherència i cohesió: una proposta didàctica |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2019-11-29T10:10:49Z |
|