La invisibilització de la dona al currículum de Geografia i Història

Show simple item record

dc.contributor Pitaluga Ivorra, José Alejandro
dc.contributor.author Ribas Ferrer, Ana
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-17T10:06:58Z
dc.date.available 2020-09-17T10:06:58Z
dc.date.issued 2019-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153450
dc.description.abstract [cat] El currículum de Ciències Socials d’Educació Secundària ha estat marcat generalment per un sistema androcentrista. Tot i això, en els darrers anys ha sorgit un nou mètode d’ensenyament basat en la coeducació. Aquest nou sistema implica la visibilització del paper de la dona al llarg de la història, fet que proporcionaria a la nostra societat actual les eines per acabar amb el sistema patriarcal que ens envolta. És per això, que aquest treball té com a objectiu principal mostrar les diferències entre l’educació androcentrista i la coeducació, i els beneficis d’aquesta última per l’alumnat. A més a més, farem una proposta d’unitat didàctica sobre les dones al segle XX a partir del moviment sufragista. ca
dc.description.abstract [eng] The Social Sciences in the Secondary Education curriculum has been generally marked by an androcentric system. However, in the past few years, a new method of teaching based on coeducation has emerged. This new system implies the visibility of the role of women throughout history, which would provide our society with the tools to end the patriarchal system that surrounds us. For this reason, this essay has as its main objective to show the differences between androcentric education and coeducation, and the benefits of this method for students. In addition, we will make a proposal for a didactic unit on women in the twentieth century from the suffragette movement. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 3 - Ciències socials ca
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Ciències Socials ca
dc.subject.other Unitat didàctica ca
dc.subject.other Història de les dones ca
dc.subject.other Igualtat de gènere ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Social Studies ca
dc.subject.other Teaching unit ca
dc.subject.other Women’s history ca
dc.subject.other Gender equality ca
dc.subject.other Coeducation ca
dc.title La invisibilització de la dona al currículum de Geografia i Història ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:12:10Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record