dc.contributor |
Bauzà Sampol, Antoni
|
|
dc.contributor.author |
Llambías Vidal, Joana Maria
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-22T07:24:56Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153472 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En l'actualitat, sembla que, després de deu anys d'educació obligatòria, el
nivell dels estudiants en llengua anglesa no reflectieix l'esforç que s'ha dut a
terme per a ensenyar-la correctament. Per tant, és essencial aplicar
metodologies que possibilitin la transferència de coneixements de forma
efectiva, especialment en un entorn multilingüe com ho són les Illes Balears.
En aquest sentit, l'aprenentatge basat en problemes (ABP) ha guanyat molt
de protagonisme. L'objectiu d'aquest treball és analitzar l'efectivitat de la
metodologia d'ABP en el desenvolupament de la competència comunicativa
en llengua anglesa. Per tal fi, s'ha dut a terme una anàlisi de l'estat de la
qüestió que sosté la importància d'aquesta metodologia i, a continuació, s'ha
dissenyat una proposta d'aplicació pel curs de 2n d'ESO de l'IES Santanyí
per tal d'examinar fins a quin punt els alumnes es converteixen en
participants actius del seu procés d'aprenentatge. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Today it seems that, after 10 years of compulsory education, students'
English language level fails to reflect the efforts made to teach English
properly. Therefore, it is essential to apply a methodology capable of
transferring knowledge in an effective way, especially if students grow up in a
multilingual environment as the Balearic Islands. In this sense, the problembased learning (PBL) method has gained in significance. The purpose of this
research is to analyse the effectiveness of the PBL teaching method when it
comes to developing the communicative competence in the English language
classroom. To this effect, a theoretical framework is presented in order to
underpin the importance of this method. Then, a didactic proposal devoted to
2nd-year ESO students in IES Santanyí is designed to examine the extent to
which students turn into active participants in their own learning process. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Competència comunicativa |
ca |
dc.subject.other |
Competències clau |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge centrat en l'alumne |
ca |
dc.subject.other |
ABP |
ca |
dc.subject.other |
Communicative competence |
ca |
dc.subject.other |
Key competences |
ca |
dc.subject.other |
Meaningful learning |
ca |
dc.subject.other |
Student-centered learning |
ca |
dc.subject.other |
PBL |
ca |
dc.title |
L'aprenentatge basat en problemes: una proposta d'aplicació per a l'ensenyament de la llengua anglesa a l'educació secundària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2019-11-29T10:12:17Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|