dc.contributor |
Alomar Juan, Juan
|
|
dc.contributor.author |
Lucas Rovira, Alberto
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-22T07:33:53Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153474 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En l'actualitat, molt sovint, quan treballem en l'educació, escoltem mencions sobre
la identitat de les persones, la identitat de cada un dels al·lots, etc. No obstant això,
aquest terme sempre ens provoca una certa ambigüitat i qüestionament intern. Què
és la identitat? En aquest treball és tractarà de fer una reflexió crítica, des de la visió
educativa, de si existeix una identitat individual vertadera o si sols podríem assignarnos una identitat social. Amb aquesta incògnita, treballarem sobre la teoria del
filòsof francès Clement Rosset que argumenta que no existeix una identitat
individual, sinó una identitat social. Les nenes i els nens són com full en blanc
influenciats per tota la societat que els envolta. Així, elements tan simples com els
jocs i el tipus de relacions socials marcaran les accions, els pensaments i els gustos
de cada individu.
Així doncs, amb aquestes inquietuds, es tractarà d'analitzar la influència que tenen
els jocs en la construcció idetitària i com a causa de aquest és molt complicat
eliminar els rols de gènere, el dualisme masculí-femení, o si generalitzem, el
sistema patriarcal en el qual vivim. Un altre moment clau dins del treball és el
període de pràctiques realitzat a l'IES Marratxí. Aquest és un moment crucial en la
direcció de la feina, ja que allí ens posem en contacte directe amb els alumnes,
observant el comportament dels adolescents quan surten al pati, en el seu temps
de descans, adopten uns rols socials molt marcats- per regla general determinats
segons el seu sexe. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] At present, very often, when we work in education, we listen to mentions about the
identity of the people, the identity of each of the children, etc. However, this term
always causes us some ambiguity and internal questioning. What is identity? In this
work we will try to make a critical reflection, from the educational vision, of whether
there is a true individual identity or if we could only assign a social identity. With this
question, we will work on the theory of the French philosopher Clement Rosset who
argues that there is no individual identity, but a social identity. Girls and children are
like blank sheets influenced by the whole society that surrounds them. Thus, simple
elements such as games and the type of social relationships will mark the actions,
thoughts and tastes of each individual.
Thus, with these concerns, we will try to analyze the influence of games on identity
construction and because of this it is very difficult to eliminate gender roles,
masculine-feminine dualism, or if we generalize, the patriarchal system in which we
live Once the theoretical part has been raised, we will focus on the courtyards of the
institutes to propose a reformulation of the space in favor of a social change where
it is approached towards an identity construction that is separated from stereotypes
and that promotes social interactions. In it, we will seek a space or everyone can
feel comfortable, develop the imagination and eliminate as much as possible any
sign of discrimination. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
316 - Sociologia. Comunicació |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports |
ca |
dc.subject.other |
Patis |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.subject.other |
Jocs |
ca |
dc.subject.other |
Identitat |
ca |
dc.subject.other |
Yards |
ca |
dc.subject.other |
Education |
ca |
dc.subject.other |
Games |
ca |
dc.subject.other |
Identity |
ca |
dc.title |
Els espais d'oci dels centres educatius: una eina per a la construcció identitària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2019-11-29T10:12:18Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|