Els espais d'oci dels centres educatius: una eina per a la construcció identitària

Show simple item record

dc.contributor Alomar Juan, Juan
dc.contributor.author Lucas Rovira, Alberto
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-22T07:33:53Z
dc.date.issued 2019-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153474
dc.description.abstract [cat] En l'actualitat, molt sovint, quan treballem en l'educació, escoltem mencions sobre la identitat de les persones, la identitat de cada un dels al·lots, etc. No obstant això, aquest terme sempre ens provoca una certa ambigüitat i qüestionament intern. Què és la identitat? En aquest treball és tractarà de fer una reflexió crítica, des de la visió educativa, de si existeix una identitat individual vertadera o si sols podríem assignarnos una identitat social. Amb aquesta incògnita, treballarem sobre la teoria del filòsof francès Clement Rosset que argumenta que no existeix una identitat individual, sinó una identitat social. Les nenes i els nens són com full en blanc influenciats per tota la societat que els envolta. Així, elements tan simples com els jocs i el tipus de relacions socials marcaran les accions, els pensaments i els gustos de cada individu. Així doncs, amb aquestes inquietuds, es tractarà d'analitzar la influència que tenen els jocs en la construcció idetitària i com a causa de aquest és molt complicat eliminar els rols de gènere, el dualisme masculí-femení, o si generalitzem, el sistema patriarcal en el qual vivim. Un altre moment clau dins del treball és el període de pràctiques realitzat a l'IES Marratxí. Aquest és un moment crucial en la direcció de la feina, ja que allí ens posem en contacte directe amb els alumnes, observant el comportament dels adolescents quan surten al pati, en el seu temps de descans, adopten uns rols socials molt marcats- per regla general determinats segons el seu sexe. ca
dc.description.abstract [eng] At present, very often, when we work in education, we listen to mentions about the identity of the people, the identity of each of the children, etc. However, this term always causes us some ambiguity and internal questioning. What is identity? In this work we will try to make a critical reflection, from the educational vision, of whether there is a true individual identity or if we could only assign a social identity. With this question, we will work on the theory of the French philosopher Clement Rosset who argues that there is no individual identity, but a social identity. Girls and children are like blank sheets influenced by the whole society that surrounds them. Thus, simple elements such as games and the type of social relationships will mark the actions, thoughts and tastes of each individual. Thus, with these concerns, we will try to analyze the influence of games on identity construction and because of this it is very difficult to eliminate gender roles, masculine-feminine dualism, or if we generalize, the patriarchal system in which we live Once the theoretical part has been raised, we will focus on the courtyards of the institutes to propose a reformulation of the space in favor of a social change where it is approached towards an identity construction that is separated from stereotypes and that promotes social interactions. In it, we will seek a space or everyone can feel comfortable, develop the imagination and eliminate as much as possible any sign of discrimination. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 316 - Sociologia. Comunicació ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Patis ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Jocs ca
dc.subject.other Identitat ca
dc.subject.other Yards ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Games ca
dc.subject.other Identity ca
dc.title Els espais d'oci dels centres educatius: una eina per a la construcció identitària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:12:18Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics