dc.contributor |
Marí Marí, Teresa
|
|
dc.contributor.author |
Serra Martínez, Víctor
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-22T10:38:38Z |
|
dc.date.available |
2020-09-22T10:38:38Z |
|
dc.date.issued |
2019-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153482 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els fongs són organismes necessaris en molts processos dels
ecosistemes, a més de tenir nombroses utilitats per a l’ésser humà, generalment
desconegudes per la societat. La seva ensenyança dins les ciències naturals
històricament s’ha realitzat fent servir una metodologia tradicional, però a través
de l’exploració espacial s’han anant introduint noves estratègies educatives més
properes al context real de la ciència dins la societat. Una de les metodologies
que ha esdevingut cada vegada més protagonista en l’educació actual és
l’aprenentatge basat en projectes, on s’evidencia significants experiències i
vivències positives, sobretot en l’Educació Infantil i Primària. Paral·lelament en
l’Educació Secundària comença a introduir-se i a guanyar terreny pel fet dels
diversos beneficis que aporta. Per tant, el compromís d’aquest treball es crear i
desenvolupar una proposta didàctica basada en l’aprenentatge per projectes,
que apropi als alumnes a un problema real com és el cultiu de bolets. D’aquesta
manera, es contempla que els alumnes aprenguin i valorin la importància dels
fongs, i que al mateix temps que treballin aspectes competencials que cada
vegada són més necessaris a una societat globalitzada i amb fàcil accés a la
informació. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Fungi are organisms that are necessary in many ecosystem processes, as
well as having many utilities for the human beings, generally unknown to society.
Their teaching in natural sciences has historically been based on a traditional
methodology. However, through space exploration, new educational strategies
more appropriate to the real context of sciences in society have been introduced.
One of the methodologies that has become more and more significant in current
education is project-based learning, with significant evidence of positive
experiences and practices, especially in Pre-primary and Primary School.
Concurrently, it is beginning to be introduced and gain ground in Secondary
Education because of the many benefits it provides. Therefore, the commitment
of this paper is to create and develop a didactic proposal focused on projectbased learning that approach students to a real problem: how is the cultivation of
fungi done. In this way, it is contemplated that students learn and value the
importance of fungi, and that they develop at the same time some competences
that are necessary to live in a globalised society with easy access to information. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura |
ca |
dc.subject |
57 - Biologia |
ca |
dc.subject |
58 - Botànica |
ca |
dc.subject.other |
Educació Secundària |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge basat en projectes |
ca |
dc.subject.other |
Cultiu |
ca |
dc.subject.other |
Fongs |
ca |
dc.subject.other |
Secondary Education |
ca |
dc.subject.other |
Project-based learning |
ca |
dc.subject.other |
Fungiculture |
ca |
dc.subject.other |
Fungi |
ca |
dc.title |
Aproximació al coneixement dels fongs a través de l’aprenentatge per projectes: una proposta didàctica basada en el cultiu de bolets |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2019-11-29T10:12:26Z |
|