Aproximació al coneixement dels fongs a través de l’aprenentatge per projectes: una proposta didàctica basada en el cultiu de bolets

Show simple item record

dc.contributor Marí Marí, Teresa
dc.contributor.author Serra Martínez, Víctor
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-22T10:38:38Z
dc.date.available 2020-09-22T10:38:38Z
dc.date.issued 2019-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153482
dc.description.abstract [cat] Els fongs són organismes necessaris en molts processos dels ecosistemes, a més de tenir nombroses utilitats per a l’ésser humà, generalment desconegudes per la societat. La seva ensenyança dins les ciències naturals històricament s’ha realitzat fent servir una metodologia tradicional, però a través de l’exploració espacial s’han anant introduint noves estratègies educatives més properes al context real de la ciència dins la societat. Una de les metodologies que ha esdevingut cada vegada més protagonista en l’educació actual és l’aprenentatge basat en projectes, on s’evidencia significants experiències i vivències positives, sobretot en l’Educació Infantil i Primària. Paral·lelament en l’Educació Secundària comença a introduir-se i a guanyar terreny pel fet dels diversos beneficis que aporta. Per tant, el compromís d’aquest treball es crear i desenvolupar una proposta didàctica basada en l’aprenentatge per projectes, que apropi als alumnes a un problema real com és el cultiu de bolets. D’aquesta manera, es contempla que els alumnes aprenguin i valorin la importància dels fongs, i que al mateix temps que treballin aspectes competencials que cada vegada són més necessaris a una societat globalitzada i amb fàcil accés a la informació. ca
dc.description.abstract [eng] Fungi are organisms that are necessary in many ecosystem processes, as well as having many utilities for the human beings, generally unknown to society. Their teaching in natural sciences has historically been based on a traditional methodology. However, through space exploration, new educational strategies more appropriate to the real context of sciences in society have been introduced. One of the methodologies that has become more and more significant in current education is project-based learning, with significant evidence of positive experiences and practices, especially in Pre-primary and Primary School. Concurrently, it is beginning to be introduced and gain ground in Secondary Education because of the many benefits it provides. Therefore, the commitment of this paper is to create and develop a didactic proposal focused on projectbased learning that approach students to a real problem: how is the cultivation of fungi done. In this way, it is contemplated that students learn and value the importance of fungi, and that they develop at the same time some competences that are necessary to live in a globalised society with easy access to information. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject 58 - Botànica ca
dc.subject.other Educació Secundària ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other Cultiu ca
dc.subject.other Fongs ca
dc.subject.other Secondary Education ca
dc.subject.other Project-based learning ca
dc.subject.other Fungiculture ca
dc.subject.other Fungi ca
dc.title Aproximació al coneixement dels fongs a través de l’aprenentatge per projectes: una proposta didàctica basada en el cultiu de bolets ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:12:26Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics