[cat] Aquest treball té la pretensió de col·laborar amb la promoció d’una metodologia
d’aprenentatge que s’adapti a les necessitats de la societat actual. L’objectiu de
l’educació ha de ser formar els alumnes i convertir-los en bons ciutadans. Per
això, l’aprenentatge servei suposa una eina molt adequada, en la qual s’ajunten
el servei solidari i l’aprenentatge. Una combinació que pretén motivar els
alumnes i convertir-los en els protagonistes d’una tasca que, aplicant els seus
coneixements, ajudarà a atendre les necessitats del seu entorn.
Per demostrar la importància de les experiències APS i la seva utilitat, primer de
tot es durà a terme un estudi sobre l’APS i la seva aplicació a diferents països,
llavors s’exposaran tota una sèrie d’experiències APS que serveixin d’exemple,
i, finalment, es desenvoluparà una proposta d’intervenció relacionada amb
l’aprenentatge servei.
Aquesta proposta s’aplica als alumnes de 3r d’ESO, els quals faran una tasca
d’investigació i anàlisi de la història més propera, situada en els anys de la
postguerra. Gràcies als relats del col·lectiu de gent gran d’una residència, els
alumnes podran conèixer de primera mà com es vivia en aquell temps, els
costums, la vida familiar, etc. A més, serà una bona manera d’establir relacions
intergeneracionals i d’adonar-se que les persones grans també poden constituir
una font molt valuosa de coneixements, sabers i valors.