[cat] Aquest treball sorgeix de la necessitat de donar un nou enfocament a
l’ensenyament de la gramàtica. Per això, primer s’ha fet un petit recorregut per
la gramàtica al llarg del temps i s’han revisat les aportacions que ha tengut dins
les aules. A més, s’ha analitzat com s’ensenya avui gramàtica i què és el que diu
el currículum actual de les Illes Balears sobre l’ensenyament de la llengua
catalana als centres de secundària.
L’objectiu del treball és deixar de banda l’enfocament tradicional que
encara trobem en l’ensenyament de la llengua i especialment de la gramàtica i
donar-li un enfocament comunicatiu. Així, l’eix vertebrador d’aquesta proposta
didàctica serà l’expressió escrita i les tipologies textuals, com a punt de partida
per a treballar tots els aspectes de la llengua (propietas textuals, gramàtica i
expressió oral) de manera molt més unitària, contextualitzada i reflexiva perquè
els alumnes puguin adquirir les competències necessàries i vegin la funcionalitat
i la utilitat dels continguts.