[cat] Aquest treball desenvolupa una unitat didàctica destinada al primer cicle
d'ESO. Per un costat treballa la correcta i eficaç gestió de la informació necessària
per realitzar treballs de recerca i, per un altre, pretén fomentar l'estudi de la història
de l'art, activitat amb molt poca presència en el currículum de Geografia i Història.
Per dur-la a terme, s'ha pres com a referència el Model de les tres fases, proposat
per Anna Blasco i Glòria Durban en el seu article La competència informacional en la
enseñanza obligatoria a partir de la articulación de un modelo específico.
Prenent consciència que les tecnologies de la informació i la comunicació
s'han convertit en una eina imprescindible per a l'aprenentatge escolar, de tal
manera que han transformat la forma d'aprendre i d'ensenyar, al llarg d'aquest escrit
es proposen unes pautes per introduir la pràctica de l'alfabetització mediàtica i
informacional a les aules, que formi alumnat competent en la gestió de la informació
que les noves tecnologies introdueixen dia rere dia al nostre voltant. Assumint també
la poca representació de la història de l'art dins el currículum, la recerca d'aquesta
informació se focalitzarà en desenvolupar el temari d'història de l'art, afavorint així
uns coneixements adquirits mitjançant la pròpia experiència de recerca d'informació i
defugint de la simple memorització de dades.