dc.description.abstract |
[cat] El present treball situa el debat entorn a la coeducació a Espanya respecte a un
centre educatiu, oferint un pla de coeducació amb diversos objectius i
actuacions. Primerament, oferim una breu història de la coeducació a l'Estat
Espanyol, així com una revisió de les lleis més importants en relació a la
coeducació a Espanya i a les Illes Balears. A continuació, incloem el Pla de
Coeducació en concret, assenyalant principis, eixos d'actuació, objectius i
accions, dissenyats per a la seva implementació en un centre educatiu concret
com és l’IES Josep Miquel Guàrdia d’Alaior (Menorca) per a un període de
quatre anys (2019-2023). Totes les accions incloses pretenen superar les
mancances identificades al centre pel que fa a la coeducació a partir de
l’observació directa i les respostes obtingudes d’una entrevista realitzada a la
coordinadora de la Comissió de Convivència i Coeducació del centre educatiu
esmentat.
Finalment, i conscients que el Pla requereix tot un desplegament d’activitats,
programes i propostes per dur a terme cadascuna de les accions, s’inclouen en
aquest treball dues propostes didàctiques, és a dir, dues activitats que poden
servir per portar a terme dues de les vint-i-quatre accions que s’inclouen en el
Pla: una activitat d’introducció de la perspectiva de gènere en el currículum de
l’assignatura d’Història (acció 12) i una activitat per realitzar el dia contra la
violència de gènere (acció 18). En aquest sentit, també podem trobar a l’apartat
de Recursos un seguit de recursos destinats a orientar les accions i activitats,
referents a pàgines web d’entitats que treballen en l’àmbit de la coeducació i
que ens poden oferir exemples d’activitats per portar a la pràctica.
En definitiva, teniu a les mans una proposta de Pla de Coeducació de centre
amb un seguit de mesures i accions amb exemples clars per tal d'impulsar la
creació d'un centre que funcioni segons els principis de la coeducació. |
ca |