[cat] L'hort és un tema recurrent als treballs de fi de Màster (TFM). Es pot innovar en un assumpte
que s'ha implantat alguna vegada en gairebé la meitat dels instituts de secundària de Mallorca i que molt sovint s'abandona? La bibliografia ens parla de la seva importància didàctica multidisciplinària, però no la concreta. La visió general de l'hort és, bàsicament, una
finalitat de l'assignatura de Biologia i Geologia (B/G) i no un recurs de centre com pot ser
un laboratori de ciències, l'aula d'informàtica, el taller de tecnologia, etc.
Posar en marxa un hort de manera interdisciplinària és un guany per als alumnes i el seu
aprenentatge. Ells enfoquen problemes concrets, reals i contextualitzats des de la integració
curricular i les solucions no esbiaixades que aporten diferents disciplines. Als docents els
podria suposar una càrrega de feina inicial, però que es veurà recompensada en reduir
duplicitats de continguts, aconseguir abastar l’extensió curricular i mantenir la motivació
dels alumnes.
En aquest treball es desplega el currículum de les assignatures de Tecnologia, Matemàtiques, Física i Química (F/Q) i B/G de l’ESO de les Illes Balears per poder conèixer a fons
els continguts que es poden desenvolupar en les diferents seccions i annexos d’un hort de
centre. Així doncs, hi ha una visió multidisciplinària en un primer moment que després es
completa des d’un punt de vista interdisciplinari en plantejar activitats conjuntes entre matèries. Posteriorment es proposa la creació d’una comissió mixta que aborda, per una banda,
la creació i gestió de l’hort. I per una altra l’evolució d’un començament en què cada departament participa de la gestió, fins a la integració curricular de les assignatures en un projecte
comú.