dc.contributor |
Riera Ribas, María Casandra
|
|
dc.contributor.author |
Martí Solanellas, Jordi Enric
|
|
dc.date |
2019 |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-28T07:49:44Z |
|
dc.date.available |
2020-09-28T07:49:44Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153572 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els canvis socials, econòmics i tecnològics de les últimes dècades han
tingut el seu impacte en els centres educatius. L’aula en seria l’exemple més
tangible, amb una major diversitat en interessos, capacitats i actituds dels
alumnes. Un dels majors reptes recau en els alumnes que no volen participar
del que es fa a l’aula i manifesten el seu rebuig amb conductes disruptives que
interfereixen en la convivència i l’aprenentatge de la resta de companys. Per
contra, les metodologies educatives d’estructura individualista i competitiva sols
són aptes i assumibles per als alumnes més capacitats o amb un suport
constant fora de l’àmbit escolar, deixant exclosos aquells extrems amb més
dificultats. Cal repensar, per tant, l’acció educativa amb l’objectiu d’assegurar
un aprenentatge integral que fomenti la inclusió i la convivència.
L’estada de pràctiques en l’IES Isidor Macabich d’Eivissa m’ha permès
treballar amb els alumnes de 4t d’ESO C, un grup-classe provinent en gran part
de 3r PMAR amb una desmotivació i desinterès general per l’aprenentatge que
sovint ha comportat actituds disruptives dins l’aula. L’oportunitat era idònia i un
repte al mateix temps. El projecte dins la unitat didàctica «Pneumàtica i
hidràulica» de l’àrea de Tecnologia havia de ser desafiant, desenvolupat dins
l’aula i que alhora maximitzés l’aprenentatge de tot el grup-classe.
El repte plantejat era construir uns braços hidràulics dins una estructura
cooperativa de treball que girava al voltant de tres àmbits d'intervenció
educativa estretament relacionats (cohesió de grup, continguts a aprendre
treballant en equip i aprendre a treballar en equip). Des d’aquesta estructura
s’han articulat unes competències socioemocionals i d’aprendre a aprendre, a
més a més de les competències cognitives identificades amb el rendiment
acadèmic. L’objectiu ha estat aprendre a aprendre cooperant entre tots per tal
de finalitzar amb èxit el braç hidràulic i extreure’n una evolució en
aprenentatges, actituds i hàbits positius dins l’aula en comprovar finalment que,
junts sí que poden i volen! |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
62 - Enginyeria. Tecnologia |
ca |
dc.subject |
621 - Enginyeria mecànica en general. Tecnologia nuclear. Electrotècnia. Maquinària |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Cooperant |
ca |
dc.subject.other |
Aprendre |
ca |
dc.subject.other |
Diversitat |
ca |
dc.title |
Aprenent a aprendre cooperant. Projecte de tecnologia dins el Programa CA/AC |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2019-11-29T10:14:04Z |
|