Aprenent a aprendre cooperant. Projecte de tecnologia dins el Programa CA/AC

Show simple item record

dc.contributor Riera Ribas, María Casandra
dc.contributor.author Martí Solanellas, Jordi Enric
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-09-28T07:49:44Z
dc.date.available 2020-09-28T07:49:44Z
dc.date.issued 2019-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153572
dc.description.abstract [cat] Els canvis socials, econòmics i tecnològics de les últimes dècades han tingut el seu impacte en els centres educatius. L’aula en seria l’exemple més tangible, amb una major diversitat en interessos, capacitats i actituds dels alumnes. Un dels majors reptes recau en els alumnes que no volen participar del que es fa a l’aula i manifesten el seu rebuig amb conductes disruptives que interfereixen en la convivència i l’aprenentatge de la resta de companys. Per contra, les metodologies educatives d’estructura individualista i competitiva sols són aptes i assumibles per als alumnes més capacitats o amb un suport constant fora de l’àmbit escolar, deixant exclosos aquells extrems amb més dificultats. Cal repensar, per tant, l’acció educativa amb l’objectiu d’assegurar un aprenentatge integral que fomenti la inclusió i la convivència. L’estada de pràctiques en l’IES Isidor Macabich d’Eivissa m’ha permès treballar amb els alumnes de 4t d’ESO C, un grup-classe provinent en gran part de 3r PMAR amb una desmotivació i desinterès general per l’aprenentatge que sovint ha comportat actituds disruptives dins l’aula. L’oportunitat era idònia i un repte al mateix temps. El projecte dins la unitat didàctica «Pneumàtica i hidràulica» de l’àrea de Tecnologia havia de ser desafiant, desenvolupat dins l’aula i que alhora maximitzés l’aprenentatge de tot el grup-classe. El repte plantejat era construir uns braços hidràulics dins una estructura cooperativa de treball que girava al voltant de tres àmbits d'intervenció educativa estretament relacionats (cohesió de grup, continguts a aprendre treballant en equip i aprendre a treballar en equip). Des d’aquesta estructura s’han articulat unes competències socioemocionals i d’aprendre a aprendre, a més a més de les competències cognitives identificades amb el rendiment acadèmic. L’objectiu ha estat aprendre a aprendre cooperant entre tots per tal de finalitzar amb èxit el braç hidràulic i extreure’n una evolució en aprenentatges, actituds i hàbits positius dins l’aula en comprovar finalment que, junts sí que poden i volen! ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia ca
dc.subject 621 - Enginyeria mecànica en general. Tecnologia nuclear. Electrotècnia. Maquinària ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Cooperant ca
dc.subject.other Aprendre ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.title Aprenent a aprendre cooperant. Projecte de tecnologia dins el Programa CA/AC ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2019-11-29T10:14:04Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics