Anàlisi financera xarxa ferroviària Palma-Migjorn

Show simple item record

dc.contributor Egea Juan, José David
dc.contributor.author Leiva Julià, Víctor
dc.date 2019
dc.date.accessioned 2020-10-16T12:14:48Z
dc.date.available 2020-10-16T12:14:48Z
dc.date.issued 2020-10-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/153788
dc.description.abstract [cat] En aquest treball presentam l’anàlisi financera d’una xarxa ferroviària des de Palma fins al Migjorn de Mallorca. S’hi han plantejat dues alternatives: una que arriba fins a Santanyí i l’altra fins a Manacor passant per Felanitx. Per elaborar-lo, l’hem dividit en quatre fases: predicció de demanda, estimació del cost d’infraestructura, ingressos i costos d’explotació i càlcul del Valor Actual Net i la Taxa Interna de Retorn financers. Quant a la predicció de la demanda local, ens hem basat en l’actual línia T3 Manacor-Inca-Palma, i pel que fa a la demanda turística hem tingut en compte la línia L9 de Barcelona. Pel que fa a l’estimació del cost d’infraestructura, per al tram exterior s’ha fet a partir d’un estudi dels SFM i per al tram subterrani a partir de les dades de l’estudi de l’actual línia de metro de la UIB. Referent als ingressos i costos d’explotació, s’han calculat a partir de les dades del CTM sobre l’actual xarxa ferroviària de Mallorca. A partir d’aquests resultats, s’ha calculat el VAN i la TIR financers. ca
dc.description.abstract [eng] With this work we would like to introduce a financial study for a railway infrastructure from Palma to `Migjorn´, the southern region of the island. Two different routes have been considered. One of them would reach Santanyí and the other one reaches Manacor passing through Felanitx. To develop this, we have divided it in four stages: demand forecasting, estimated infrastructure operating costs, operational profits and expenses, estimated Net Present Value and the Internal Rate on Investment. We base on the T3 Line Manacor-Inca-Palma to forecast the local demand. And we have taken the BCN L9 Line as a model to look into tourism demand. The estimated infrastructure operating costs for the external segment are based on SFM (Mallorca Railway Services). We have used the studies on the present UIB (Illes Balears University) Metro Line to evaluate the underground segment. Operational profits and expenses have been calculated using CTM data about the present railway infrastructure in Mallorca. Taken these results, we have worked out the Net Present Value and the Internal Rate of Investment. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject.other VAN ca
dc.subject.other TIR ca
dc.subject.other Anàlisi ca
dc.subject.other Financera ca
dc.subject.other Inversió ca
dc.title Anàlisi financera xarxa ferroviària Palma-Migjorn ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record