[eng] The aim of this work is to identify which regulation of labeling would be better for a country, companies and consumers, if a mandatory “high in” stamp law, such as that developed in Chile, a voluntary one such as the “traffic light” in United Kingdom or apply a tax on sugary drinks. The objective is to make an in-depth study of Corporate Social Responsibility and how these policies could affect the company depending on the position it adopts in front of the different scenarios that may occur, depending on the type of company and its size. Changes in consumer purchases will also be studied depending on the CSR actions carried out by companies.
[spa] El propósito de este trabajo es identificar que regulación del etiquetado sería mejor para un país, para las empresas y los consumidores, si una ley obligatoria de sellos “alto en”, como la desarrollada en Chile, una voluntaria como el “semáforo” en Reino Unido o poner una tasa sobre las bebidas azucaradas. El objetico es hacer un estudio profundo de la Responsabilidad Social Corporativa y como podrían afectar estas políticas a la empresa según la posición adopte esta frente a los diferentes escenarios que se puedan dar, dependiendo del tipo de empresa y de su tamaño. Se va a estudiar también los cambios en las compras de los consumidores dependiendo de las actuaciones de RSC que lleven a cabo las empresas.