[cat] Aquest treball té per objectiu crear un pla d’acolliment lingüístic a Lloseta, un poble de les Illes
Balears. La seva elaboració s’ha basat en la revisió de diversos plans d’acolliment de les Illes Balears
—Pla d’Actuacions Urgents en Normalització Lingüística a les Illes Balears (2000), Pla Integral
d’Atenció a la Immigració de les Illes Balears (2001), Els immigrants extracomunitaris a la
comunitat de les Illes Balears (2001), Pla General de Normalització Lingüística de les Illes Balears
(2009), Pla d’Actuacions en Matèria de Política Lingüística per al Quinqueni 2016-2021 (2016),
Informe i Propostes Lingüístiques de cohesió social (2018) i Orientacions per a l’elaboració del pla
d’acollida (2018)— els quals hem comparat amb Un pacte per viure junts i juntes. Pacte Nacional
per a la immigració (2008) de Catalunya i Orientaciones para la elaboración del Plan de Acogida
del alumnado inmigrante (2004) del País Basc.
Els fonaments teòrics que sustenten aquest treball són deutors dels següents articles d’Isidor Marí:
“Un projecte intercultural compartible per tothom” (2005), “Immigració, inclusió social i integració
lingüística” (2007).
Aquest estudi consta de dues parts. La primera consisteix en un recorregut per les diferents
actuacions dels plans esmentats i la segona és el pla pròpiament dit que elaboram tenint en compte
una enquesta d’auto resposta al col·legi de primària Es Puig de Lloseta —amb 197 enquestats—, una
enquesta (entrevista telefònica) als professors de les activitats d’hivern que es fan a Lloseta —amb
27 enquestats— i 33 entrevistes presencials tant a nouvinguts a les Illes Balears com a professionals
del camp.
[eng] This project aims to create a linguistic welcoming plan in Lloseta, a village in the Balearic Islands.
The work presented here is a result of the review of the hosting trends in the Balearic Islands — Pla
d’Actuacions Urgents en Normalització Lingüística a les Illes Balears (2000), Pla Integral d’Atenció
a la Immigració de les Illes Balears (2001), Els immigrants extracomunitaris a la comunitat de les
Illes Balears (2001), Pla General de Normalització Lingüística de les Illes Balears (2009), Pla
d’Actuacions en Matèria de Política Lingüística per al Quinqueni 2016-2021 (2016), Informe i
Propostes Lingüístiques de cohesió social (2018) and Orientacions per a l’elaboració del pla
d’acollida (2018)— and its comparison with those of Catalonia —Un pacte per viure junts i juntes.
Pacte Nacional per a la immigració (2008)— and the Basque Country —Orientaciones para la
elaboración del Plan de Acogida del alumnado inmigrante (2004)— using Isidor Marí’s —“Un
projecte intercultural compartible per tothom” (2005), “Immigració, inclusió social i integració
lingüística” (2007)— theoretical concepts.
The proposal, thus, consists of two parts. In the first part, an overview of the different actions
proposed by the above plans will be done. The second part is the linguistic welcoming plan in Lloseta
that we developed taking into account a self-response survey to Es Puig de Lloseta Primary School
—with 197 respondents— a telephone interview survey to the teachers of winter activities in Lloseta
—with 27 respondents— and 33 interviewees, both newcomers to the Balearic Islands and
professionals of the field.