Anàlisi i prevenció de l’assetjament escolar als cicles educatius de primària

Show simple item record

dc.contributor Sureda García, Inmaculada
dc.contributor.author Cladera Bennasar, Maria dels Àngels
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-02-03T10:09:06Z
dc.date.available 2021-02-03T10:09:06Z
dc.date.issued 2021-02-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154924
dc.description.abstract [cat] L’assetjament escolar, també conegut sota el nom de bullying, és un problema actual i generalitzat a les nostres aules, especialment entre els cicles educatius de primària i secundària. Per aquest motiu, és necessari estudiar aquest fenomen amb profunditat, realitzar diagnòstics als centres educatius, per presentar propostes preventives psicopedagògiques. Així, aquest estudi de recerca, analitza la percepció d’una mostra de docents d’educació primària de dues escoles diferents davant la problemàtica de l’assetjament escolar. Per a la recollida d’informació s’ha emprat una adaptació del qüestionari “Preconcimei” (Cuestionario sobre Preconcepciones de Intimidación y Maltrato Entre Iguales). Els resultats confirmen la rellevància del problema de l’assetjament escolar en els cicles de primària i la necessitat de que la comunitat educativa estableixi programes per frenar aquest fenomen. Amb tot, l’estudi aporta informació innovadora sobre la situació actual del bullying a les aules de primària, les necessitat educatives per fer-hi front i algunes propostes de prevenció/intervenció. En aquest sentit es proposa l’educació emocional com una eina eficaç per prevenir l’assetjament escolar. ca
dc.description.abstract [eng] Bullying is a current serious problem and it is generalized in our schools, especially among the primary and secondary education cycles. For this reason, it is necessary to deeply study this phenomenon, carrying out diagnoses in educational centres, in order to present preventive proposals. Thus, this research study analyses the perception of a sample of primary education teachers from two different schools on this matter. An adaptation of the "Preconcimei" questionnaire (Cuestionario sobre Preconcepciones de Intimidación y Maltrato Entre Iguales) has been undertaken to collect information. The results confirm the relevance of bullying management in primary education cycles and the need for the educational community to establish programs to stop this phenomenon. In addition, the study provides innovative information on the current situation of bullying in primary schools, the educational needs to tackle it and some proposals for prevention/intervention. In this sense, emotional education is proposed as an effective way to prevent school bullying. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Assetjament escolar ca
dc.subject.other Bullying ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.title Anàlisi i prevenció de l’assetjament escolar als cicles educatius de primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics