dc.contributor |
Gomila Benejam, Antoni
|
|
dc.contributor.author |
Jover Ayza, Laia
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-04T10:46:12Z |
|
dc.date.available |
2021-02-04T10:46:12Z |
|
dc.date.issued |
2021-02-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/154969 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El llenguatge i el seu desenvolupament al llarg de l’infantesa ha estat objecte d’interès i
d’estudi per a molts autors. Aquest treball pretén reflectir el paper de la creativitat i la seva
relació amb el llenguatge metafòric sobretot durant els primers estadis del cicle vital. Més
concretament, es posa en relleu la importància que tenen certs aspectes cognitius en
l’enteniment i producció de metàfores. Aquest estudi també desenvolupa una proposta
d’avaluació per a nens de tres a sis anys, amb intenció de fer una comparativa que permetrà
observar en quin moment del desenvolupament infantil té lloc la adquisició de la comprensió
metafòrica. Aleshores, i tenint en compte que això precisa de trets creatius, la proposta pot
resultar una eina per a identificar aquells infants que presentin mancances o dificultats en el
desenvolupament del llenguatge a edats primerenques. Mitjançant aquesta proposta també es
podria identificar a individus altament creatius, però a més a més, podria conformar-se per a
ser un instrument indicador d’alteracions en el desenvolupament llenguatge, caracteritzades
sobretot a una percepció dels significats únicament literals com és en el cas del trastorn
d’espectre autisme. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Language and its development course throughout childhood has been a subject of interest and
study for many resarchers. This paper aims to reflect the role of creativity and how does it
relate to metaphorical language during the early stages of the life cycle. To be more specific,
it highlights the importance of certain cognitive aspects, in both, production and
comprehension of metaphors. This study also develops a proposal for evaluating children
ranging among three to six years of age. The focus being a comparison between both groups
that allows us to observe when does take place metaphorical acquisition and understanding in
childhood development. Therefore, and bearing in mind that metaphorical comprehension
requires creative traits, the proposal can become a tool to identify young children with
language disorders at an early age. This proposal could become an instrument to help identify
not only high creative individuals but also provide indicators for alterations in language
development in the early stages. For instance, disorders defined for exclusive literal
interpretation common in diagnosis such as autism spectrum disorder. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
159.9 - Psicologia |
ca |
dc.subject.other |
Creativitat |
ca |
dc.subject.other |
Comprensió |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament |
ca |
dc.subject.other |
Figurat |
ca |
dc.subject.other |
Llenguatge |
ca |
dc.title |
Pensament creatiu en el llenguatge metafòric a l’infància |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|