Pensament creatiu en el llenguatge metafòric a l’infància

Show simple item record

dc.contributor Gomila Benejam, Antoni
dc.contributor.author Jover Ayza, Laia
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-02-04T10:46:12Z
dc.date.available 2021-02-04T10:46:12Z
dc.date.issued 2021-02-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/154969
dc.description.abstract [cat] El llenguatge i el seu desenvolupament al llarg de l’infantesa ha estat objecte d’interès i d’estudi per a molts autors. Aquest treball pretén reflectir el paper de la creativitat i la seva relació amb el llenguatge metafòric sobretot durant els primers estadis del cicle vital. Més concretament, es posa en relleu la importància que tenen certs aspectes cognitius en l’enteniment i producció de metàfores. Aquest estudi també desenvolupa una proposta d’avaluació per a nens de tres a sis anys, amb intenció de fer una comparativa que permetrà observar en quin moment del desenvolupament infantil té lloc la adquisició de la comprensió metafòrica. Aleshores, i tenint en compte que això precisa de trets creatius, la proposta pot resultar una eina per a identificar aquells infants que presentin mancances o dificultats en el desenvolupament del llenguatge a edats primerenques. Mitjançant aquesta proposta també es podria identificar a individus altament creatius, però a més a més, podria conformar-se per a ser un instrument indicador d’alteracions en el desenvolupament llenguatge, caracteritzades sobretot a una percepció dels significats únicament literals com és en el cas del trastorn d’espectre autisme. ca
dc.description.abstract [eng] Language and its development course throughout childhood has been a subject of interest and study for many resarchers. This paper aims to reflect the role of creativity and how does it relate to metaphorical language during the early stages of the life cycle. To be more specific, it highlights the importance of certain cognitive aspects, in both, production and comprehension of metaphors. This study also develops a proposal for evaluating children ranging among three to six years of age. The focus being a comparison between both groups that allows us to observe when does take place metaphorical acquisition and understanding in childhood development. Therefore, and bearing in mind that metaphorical comprehension requires creative traits, the proposal can become a tool to identify young children with language disorders at an early age. This proposal could become an instrument to help identify not only high creative individuals but also provide indicators for alterations in language development in the early stages. For instance, disorders defined for exclusive literal interpretation common in diagnosis such as autism spectrum disorder. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject.other Creativitat ca
dc.subject.other Comprensió ca
dc.subject.other Desenvolupament ca
dc.subject.other Figurat ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.title Pensament creatiu en el llenguatge metafòric a l’infància ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics