dc.contributor |
Gambús Saiz, Mercè
|
|
dc.contributor.author |
Ferragut Cànaves, Antoni
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-17T11:50:42Z |
|
dc.date.available |
2021-02-17T11:50:42Z |
|
dc.date.issued |
2021-02-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/155113 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present estudi aborda les diferents connotacions iconològiques de les dones barbades
existents dins la historiografia hispànica recent, la qual tracta aquestes representacions
en la forquilla cronològica de l’època moderna. Tenint en compte els precedents literaris
medievals i renaixentistes, en el text es desenvoluparan les nocions que tenia la societat
moderna sobre les dones barbades a partir dels estudis crítics sobre la pintura i
literatura dels segles XVI i XVII. Prenent com a referència el retrat d’Antonietta
González de Lavinia Fontana datat c. 1595, el retrat de Brígida del Río de Juan Sánchez
Cotán pintat en el 1590 i el retrat de Magdalena Ventura efectuat per José de Ribera
l’any 1631, es desenvoluparà la rellevància del pensament modern sobre aquestes
dones, s’explicarà la seva incidència en la consciència social i els canvis de significat en
la seva representació en l’art fins a l’actualitat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The present study broaches the different iconological connotations of bearded women
existing in the recent Hispanic historiograpy which adresses these representations in the
modern period. Considering medieval and Renaissance literary precedents, it is
developed troughout this text the notions that modern society had about bearded
women, based on studies about painting and literature from the 16th and 17th centuries.
Taking the portrait of Antonietta González painted by Lavinia Fontana c. 1595, the
portrait of Brígida del Río by Juan Sánchez Cotán dated in 1590 and the portrait of
Magdalena Ventura executed by José de Ribera in 1631 as references, it is developed
the relevance of modern thinking about these women and it is explained their impact on
social consciousness and the changes in meanings in their representations in Art until
nowadays. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
7 - Belles arts |
ca |
dc.subject |
75 - Pintura |
ca |
dc.subject.other |
Edat Moderna |
ca |
dc.subject.other |
Pintura |
ca |
dc.subject.other |
Iconografia |
ca |
dc.subject.other |
Iconologia |
ca |
dc.subject.other |
Dona Barbada |
ca |
dc.subject.other |
Puella Pilosa |
ca |
dc.subject.other |
Modern Age |
ca |
dc.subject.other |
Painting |
ca |
dc.subject.other |
Iconography |
ca |
dc.subject.other |
Iconology |
ca |
dc.subject.other |
Bearded Woman |
ca |
dc.title |
Consideracions historiogràfiques sobre la plasmació de la «puella pilosa» en l’edat moderna i la seva repercussió en l’actualitat. Antonietta González, Brígida del Río i Magdalena Ventura |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|