Consideracions historiogràfiques sobre la plasmació de la «puella pilosa» en l’edat moderna i la seva repercussió en l’actualitat. Antonietta González, Brígida del Río i Magdalena Ventura

Show simple item record

dc.contributor Gambús Saiz, Mercè
dc.contributor.author Ferragut Cànaves, Antoni
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-02-17T11:50:42Z
dc.date.available 2021-02-17T11:50:42Z
dc.date.issued 2021-02-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155113
dc.description.abstract [cat] El present estudi aborda les diferents connotacions iconològiques de les dones barbades existents dins la historiografia hispànica recent, la qual tracta aquestes representacions en la forquilla cronològica de l’època moderna. Tenint en compte els precedents literaris medievals i renaixentistes, en el text es desenvoluparan les nocions que tenia la societat moderna sobre les dones barbades a partir dels estudis crítics sobre la pintura i literatura dels segles XVI i XVII. Prenent com a referència el retrat d’Antonietta González de Lavinia Fontana datat c. 1595, el retrat de Brígida del Río de Juan Sánchez Cotán pintat en el 1590 i el retrat de Magdalena Ventura efectuat per José de Ribera l’any 1631, es desenvoluparà la rellevància del pensament modern sobre aquestes dones, s’explicarà la seva incidència en la consciència social i els canvis de significat en la seva representació en l’art fins a l’actualitat. ca
dc.description.abstract [eng] The present study broaches the different iconological connotations of bearded women existing in the recent Hispanic historiograpy which adresses these representations in the modern period. Considering medieval and Renaissance literary precedents, it is developed troughout this text the notions that modern society had about bearded women, based on studies about painting and literature from the 16th and 17th centuries. Taking the portrait of Antonietta González painted by Lavinia Fontana c. 1595, the portrait of Brígida del Río by Juan Sánchez Cotán dated in 1590 and the portrait of Magdalena Ventura executed by José de Ribera in 1631 as references, it is developed the relevance of modern thinking about these women and it is explained their impact on social consciousness and the changes in meanings in their representations in Art until nowadays. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 7 - Belles arts ca
dc.subject 75 - Pintura ca
dc.subject.other Edat Moderna ca
dc.subject.other Pintura ca
dc.subject.other Iconografia ca
dc.subject.other Iconologia ca
dc.subject.other Dona Barbada ca
dc.subject.other Puella Pilosa ca
dc.subject.other Modern Age ca
dc.subject.other Painting ca
dc.subject.other Iconography ca
dc.subject.other Iconology ca
dc.subject.other Bearded Woman ca
dc.title Consideracions historiogràfiques sobre la plasmació de la «puella pilosa» en l’edat moderna i la seva repercussió en l’actualitat. Antonietta González, Brígida del Río i Magdalena Ventura ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics