Educació inclusiva i feminisme: Bones pràctiques. Estudi sobre l'autoconcepte i la influència dels rols de gènere en diferents etapes educatives

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Llull Garcés, Ana
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-09-28T07:56:24Z
dc.date.available 2021-09-28T07:56:24Z
dc.date.issued 2020-06-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155746
dc.description.abstract [cat] En l’actualitat, homes i dones es troben en situacions diferents d’inclusió social, tal com demostren les estadístiques nacionals i locals. Els rols i etiquetes de gènere ajuden a provocar la reproducció i continuïtat d’aquesta situació. Per tal de poder canviar-la, és necessari un canvi genèric i específic també en l’educació que vagi enfocat a dur a terme bones pràctiques inclusives i feministes. La investigació d’aquest treball cerca analitzar una mostra de nins i nines de l’illa de Mallorca en base a si l’autoconcepte i les decisions que prenen estan influenciades per aquests rols de gènere. Per dur-lo a terme es proposa una metodologia majoritàriament quantitativa que, a partir d’un qüestionari, demostra la forta influència sociocultural, però també dóna llum a determinats punts que són clau per avançar en equitat de gènere, en feminisme. ca
dc.description.abstract [eng] At present, men and women find themselves in distinct situations of social inclusion according to local and national statistics. Gender roles and labels help fuel the reproduction and continuation of this situation. In order to alter this, a broad change is necessary, along with specific changes in education with a focus on implementing positive inclusive and feminist practices. The nature of this research seeks to analyze a group of boys and girls of the island of Mallorca on the basis of whether self-concept and decisions they make are influenced by these gender roles. To carry this out, a methodology that is mostly quantitative is proposed which, drawn from a questionnaire, demonstrates the strong sociocultural influence, but also sheds light on certain points that are key in advancing gender equality, in feminism. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Feminisme ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Bones pràctiques ca
dc.subject.other Rols de gènere ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Feminism ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Good practices ca
dc.subject.other Gender roles ca
dc.title Educació inclusiva i feminisme: Bones pràctiques. Estudi sobre l'autoconcepte i la influència dels rols de gènere en diferents etapes educatives ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:22:26Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics