Impacte de la COVID-19 en els hàbits i rutines dels adolescents i el risc de patir problemes d’ansietat

Show simple item record

dc.contributor Balle Cabot, María
dc.contributor.author Plá Boffi, Mariel
dc.date 2021
dc.date.accessioned 2021-09-28T08:37:38Z
dc.date.available 2021-09-28T08:37:38Z
dc.date.issued 2021-09-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/155749
dc.description.abstract [cat] Durant el darrer any el nostre dia a dia s’ha vist afectat per les diverses mesures i condicions sorgides de la pandèmia de la COVID-19, implicant condicions de distanciament social, aïllament i suspensió de l’activitat educativa, entre altres. Aquests canvis poden suposar un impacte negatiu al benestar físic i psicològic d’adolescents, esdevenint una font d’estrès i de problemes d’ansietat. Per aquest motiu, el següent estudi examinà els canvis viscuts el darrer any, concretament respecte a la modificació d’hàbits i rutines deguts a la COVID-19 i el risc a patir problemes d’ansietat. Per això s’avaluaren 16 estudiants (M=13,25, SD=1,528), amb edats compreses entre 12 i 17 anys (56,3% nines 37,5% nins i 6,3% altre), tots ells estudiants d’Educació Secundària Obligatòria (E.S.O.) i batxillerat de l’IES Binissalem (Mallorca). La simptomatologia ansiosa es va avaluar a través de l’Escala de Ansiedad Infantil de Spence (SCAS; Spence 1997), i per al canvi d’hàbits i rutines es creà un qüestionari ad hoc de 21 ítems elaborats d’acord amb la informació de diferents articles i estudis que exploren l’impacte de la COVID-19 i el canvi d’hàbits i rutines en adolescents. Una vegada obtinguts i analitzats els resultats, coincidint amb estudis previs, podem destacar una disminució en la pràctica d’exercici físic fora de casa, així com alteracions en la quantitat d’hores de son habituals i en l’horari d’aixecar-se i anar-se’n a dormir, un augment en la quantitat d’hores dedicades a visitar xarxes socials i en fer fotografies i vídeos, disminució tant de la qualitat com de la quantitat de les relacions afectives i un augment en la quantitat d’hores dedicades a fer tasques de classe com a conseqüències de l’impacte de la COVID-19 en els/les adolescents. També s’observà com les dones presentaven una major puntuació en simptomatologia ansiosa. No obstant, no es trobà relació entre la simptomatologia ansiosa i el canvi d’hàbits i rutines provocat per la COVID-19, així com tampoc entre ambdues variables en relació amb l’edat. ca
dc.description.abstract [eng] During the last year, our day to day life has faced many changes due to the measures and conditions caused by the COVID-19 pandemic, leading to situations of social distancing, isolation and the cease of educational activity, among others. These changes could imply a negative impact on the teenagers' phyisical and psychological well-being, becoming a source of stress and anxiety. For this reason, this research examined the changes lived through this last year, specifically the ones regarding changes in habits and routines derived from COVID- 19 and the risk of suffering from anxiety related issues. Therefore, 16 students were evaluated (M=13,25, SD=1,528), ages ranging from 12 to 17 (56,3% girls 37,5% boys and 6,3% others), all of them high school students (E.S.O and baccalaureate) from IES Binissalem (Mallorca). The anxious symptomology was evaluated through the Spense Children's Anxiety Scale (SCAS; Spence 1997); and the change in habits and routines was created from an 21 item ad hoc questionnaire elaborated according to the information from different articles and researches exploring the impact of COVID-19 and the change in rutines and hàbits in teenagers. Once the results were gathered and analized, coinciding with previous research, we can highlight a decrease in physical exercise practice outside the house, changes in the amount of sleep hours and their schedule, an increase in the amount of time spent in social networks and the making of photographs and videos, a decrease, both in quantity and quality in afective relationships and an increase in the amount of time dedicated to school work and homework as a consequence of COVID-19 in teenagers. Secondly, there were found higher scores in women for anxious symptomatology. Nonetheless there was no relation found between the anxious symptomology and the change in habits and routines triggered by COVID-19, as both variables in relation to the age of the subjects. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject.other Ansietat ca
dc.subject.other COVID-19 ca
dc.subject.other adolescents ca
dc.subject.other hàbits i rutines ca
dc.subject.other Anxiety ca
dc.subject.other teenagers ca
dc.subject.other habits and routines ca
dc.title Impacte de la COVID-19 en els hàbits i rutines dels adolescents i el risc de patir problemes d’ansietat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics