dc.contributor |
Balle Cabot, María |
|
dc.contributor.author |
Plá Boffi, Mariel |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-28T08:37:38Z |
|
dc.date.available |
2021-09-28T08:37:38Z |
|
dc.date.issued |
2021-09-28 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/155749 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Durant el darrer any el nostre dia a dia s’ha vist afectat per les diverses mesures i condicions
sorgides de la pandèmia de la COVID-19, implicant condicions de distanciament social,
aïllament i suspensió de l’activitat educativa, entre altres. Aquests canvis poden suposar un
impacte negatiu al benestar físic i psicològic d’adolescents, esdevenint una font d’estrès i de
problemes d’ansietat. Per aquest motiu, el següent estudi examinà els canvis viscuts el darrer
any, concretament respecte a la modificació d’hàbits i rutines deguts a la COVID-19 i el risc a
patir problemes d’ansietat. Per això s’avaluaren 16 estudiants (M=13,25, SD=1,528), amb
edats compreses entre 12 i 17 anys (56,3% nines 37,5% nins i 6,3% altre), tots ells estudiants
d’Educació Secundària Obligatòria (E.S.O.) i batxillerat de l’IES Binissalem (Mallorca). La
simptomatologia ansiosa es va avaluar a través de l’Escala de Ansiedad Infantil de Spence
(SCAS; Spence 1997), i per al canvi d’hàbits i rutines es creà un qüestionari ad hoc de 21 ítems
elaborats d’acord amb la informació de diferents articles i estudis que exploren l’impacte de la
COVID-19 i el canvi d’hàbits i rutines en adolescents. Una vegada obtinguts i analitzats els
resultats, coincidint amb estudis previs, podem destacar una disminució en la pràctica
d’exercici físic fora de casa, així com alteracions en la quantitat d’hores de son habituals i en
l’horari d’aixecar-se i anar-se’n a dormir, un augment en la quantitat d’hores dedicades a visitar
xarxes socials i en fer fotografies i vídeos, disminució tant de la qualitat com de la quantitat de
les relacions afectives i un augment en la quantitat d’hores dedicades a fer tasques de classe
com a conseqüències de l’impacte de la COVID-19 en els/les adolescents. També s’observà
com les dones presentaven una major puntuació en simptomatologia ansiosa. No obstant, no es
trobà relació entre la simptomatologia ansiosa i el canvi d’hàbits i rutines provocat per la
COVID-19, així com tampoc entre ambdues variables en relació amb l’edat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] During the last year, our day to day life has faced many changes due to the measures and
conditions caused by the COVID-19 pandemic, leading to situations of social distancing,
isolation and the cease of educational activity, among others. These changes could imply a
negative impact on the teenagers' phyisical and psychological well-being, becoming a source
of stress and anxiety. For this reason, this research examined the changes lived through this
last year, specifically the ones regarding changes in habits and routines derived from COVID-
19 and the risk of suffering from anxiety related issues. Therefore, 16 students were evaluated
(M=13,25, SD=1,528), ages ranging from 12 to 17 (56,3% girls 37,5% boys and 6,3% others),
all of them high school students (E.S.O and baccalaureate) from IES Binissalem (Mallorca).
The anxious symptomology was evaluated through the Spense Children's Anxiety Scale
(SCAS; Spence 1997); and the change in habits and routines was created from an 21 item ad
hoc questionnaire elaborated according to the information from different articles and researches
exploring the impact of COVID-19 and the change in rutines and hàbits in teenagers. Once the
results were gathered and analized, coinciding with previous research, we can highlight a
decrease in physical exercise practice outside the house, changes in the amount of sleep hours
and their schedule, an increase in the amount of time spent in social networks and the making
of photographs and videos, a decrease, both in quantity and quality in afective relationships
and an increase in the amount of time dedicated to school work and homework as a
consequence of COVID-19 in teenagers. Secondly, there were found higher scores in women
for anxious symptomatology. Nonetheless there was no relation found between the anxious
symptomology and the change in habits and routines triggered by COVID-19, as both variables
in relation to the age of the subjects. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
159.9 - Psicologia |
ca |
dc.subject.other |
Ansietat |
ca |
dc.subject.other |
COVID-19 |
ca |
dc.subject.other |
adolescents |
ca |
dc.subject.other |
hàbits i rutines |
ca |
dc.subject.other |
Anxiety |
ca |
dc.subject.other |
teenagers |
ca |
dc.subject.other |
habits and routines |
ca |
dc.title |
Impacte de la COVID-19 en els hàbits i rutines dels adolescents i el risc de patir problemes d’ansietat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|