[cat] En el present treball es posa en valor la importància de realitzar itineraris
didàctics dins la disciplina de les ciències socials. Per a fer-ho hem decidit
proposar dos itineraris didàctics sobre les cases senyorials mallorquines del
centre de Palma. El primer itinerari tracta sobre la història moderna a les Illes
Balears i està enfocat a alumnes de 2n d’ESO. En el segon es treballa el segle
XVIII a les Illes Balears i està dirigit a alumnes de 4rt d’ESO. Per a la realització
d’ambdós itineraris s’ha elaborat un material didàctic que consta per cadascun
d’ells: d’un dossier, un quadern de l’alumne i un quadern pel professor.
[eng] In the present work the importance of realizing didactic itineraries within the
discipline of social sciences is put in value. To do this we have decided to propose
two didactic itineraries about the Mallorcan stately homes in the center of Palma.
The first itinerary deals with modern history in the Balearic Islands and it’s
focused on 2nd year ESO students. The second works in the 18th century in the
Balearic Islands and is aimed at 4th ESO students. For the realization of both
itineraries, a didactic material has been elaborated that consists for each of them:
of a dossier, a notebook of the student and a notebook for the teacher.