dc.contributor |
Alzina Seguí, Pere Jaume |
|
dc.contributor.author |
Janer Hidalgo, Àngela |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-02T11:06:08Z |
|
dc.date.available |
2021-11-02T11:06:08Z |
|
dc.date.issued |
2020-02-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156002 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’orientació professional en l’etapa de l’educació secundària, molt sovint es
redueix a accions puntuals, desvinculades del procés d’ensenyament i
aprenentatge de l’alumnat. És en aquest sentit, que cal avançar cap a una
orientació que ofereixi a l’alumnat eines per desenvolupar-se a nivell personal i
vocacional.
Cal que les accions que s’implementin amb el Pla d’Acció Tutorial, siguin
contextualitzades, significatives i afavoreixin el desenvolupament integral de
tot l’alumat.
Es presenta aquí, una proposta específica d’orientació personal i vocacional a
l’etapa de l’educació secundària que es focalitza en el treball de dos pilars
bàsics: l’autoconeixement i l’autoestima, i el coneixement de l’entorn vinculat
amb el currículum.
D’aquesta manera, es pretén incidir en la participació i apoderament de
l’alumnat i, sobretot, en la vinculació de tot el procés d’orientació vocacional i
personal, amb el procés d’ensenyament i aprenentatge, fet que implica un
treball amb tot el professorat i totes les assignatures. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Vocational orientation in the stage of secondary education is often reduced to
one-off actions, which are linked to the teaching and learning process of
students. It is in this sense that we must move towards an orientation that
offers students tools to develop on a personal and vocational level.
The actions implemented in the Tutorial Action Plan must be contextualized,
meaningful and foster the integral development of all students.
It is presented here, a specific proposal for personal and vocational guidance
in the secondary education phase that focuses on the work of two basic pillars:
self-awareness and self-esteem, and the knowledge of the environment linked
to the curriculum.
In this way, it is intended to influence the participation and empowerment of the
students, and especially the linking of the whole process of vocational and
personal orientation, with the process of teaching and learning, which involves
working with all the teaching staff and all the subjects. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
159.9 - Psicologia |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Orientació professional |
ca |
dc.subject.other |
Autoestima |
ca |
dc.subject.other |
Autoconeixement |
ca |
dc.subject.other |
Coneixement de l’entorn |
ca |
dc.subject.other |
Participació |
ca |
dc.subject.other |
Apoderament |
ca |
dc.subject.other |
Vocational orientation |
ca |
dc.subject.other |
Self-esteem |
ca |
dc.subject.other |
Self-awareness |
ca |
dc.subject.other |
Knowledge of the environment |
ca |
dc.subject.other |
Participation |
ca |
dc.subject.other |
Empowerment |
ca |
dc.title |
L’orientació professional com a eina fonamental per fomentar la participació i apoderament de l’alumnat: treballar l’autoconeixement i autoestima, i el coneixement de l’entorn |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T10:58:22Z |
|