dc.contributor |
Miquel Roigé, Fernando |
|
dc.contributor.author |
Gayón Arguimbau, Joan |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-04T08:49:32Z |
|
dc.date.issued |
2020-07-24 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156039 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Durant el segle XXI, l’abast de la neurociència ha crescut exponencialment i s’ha
ramificat en diferents especialitats, com són l’estudi de la intel·ligència artificial o
la psicologia cognitiva. Una d’aquestes branques, que és la que més ens pot
interessar com a docents, és la neurociència aplicada a l’educació. Podríem
definir la neurociència aplicada a l’educació, o neurociència educativa, com una
disciplina que pretén integrar els coneixements neurocientífics sobre com
funciona el cervell en l’àmbit educatiu, permetent així generar estratègies
pedagògiques d’acord amb aquests coneixements amb tal d’augmentar el
rendiment i l’eficiència del procés d’aprenentatge. Factors com la creixent
proporció d’alumnes amb necessitats educatives especials o la gran variabilitat
existent entre individus són raons de pes per plantejar que la comprensió, per
part dels docents, dels processos neurològics que expliquen l’aprenentatge, pot
ser una via per millorar la seva eficiència i per fer de l’etapa educativa quelcom
més inclusiu. En aquest treball faig una revisió dels principals estudis que s’han
dut a terme en aquest àmbit per proposar, a partir de les conclusions extretes,
estratègies metodològiques aplicables a l’aula. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Neurociència |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament cerebral |
ca |
dc.subject.other |
Dislèxia |
ca |
dc.subject.other |
Trastorns d’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Atenció executiva |
ca |
dc.subject.other |
Memòria de treball |
ca |
dc.subject.other |
Emocions |
ca |
dc.title |
Aplicacions de la neurociència a l’aula |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:07:16Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|