dc.contributor |
Escoda Trobat, Marta |
|
dc.contributor.author |
Guix Jordà, Marta |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-11T13:18:36Z |
|
dc.date.available |
2021-11-11T13:18:36Z |
|
dc.date.issued |
2020-02-25 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156109 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Hi ha una realitat oculta que viuen les dones amb diversitat funcional, la qual
s'amaga en la doble discriminació per motiu de gènere i per motiu de
discapacitat. Cal doncs, conèixer aquesta situació i prevenir-la des de les
primeres etapes de la infància. En aquest camí per educar des de la
coeducació i l'atenció a la diversitat, la perspectiva i les metodologies utilitzades
hi juguen un paper molt important.
El present treball, primerament analitza els paradigmes teòrics i legals que
articulen la situació actual dels centres educatius de les Illes Balears en matèria
de coeducació i l'atenció a la diversitat. Posteriorment es planteja l'educació en
valors, des de la perspectiva grupal i comunitària, com a estratègia per
construir espais de socialització que fomentin la tolerància vers la diferència.
Finalment es presenta el programa TOTHOM, una proposta d'intervenció
educativa que busca donar resposta a la necessitat de treballar conjuntament
l'atenció a la diversitat i la coeducació. Està pensat per ser desenvolupat en un
centre d'educació primària, per sensibilitzar des de la infància, i l'agent
encarregat de dur-lo a terme és el Professor Tècnic de Serveis a la Comunitat.
La proposta pràctica, posa a disposició dels centres educatius un programa per
prevenir el rebuig a la diferència. La proposta s'articula des de la intervenció
individual i grupal, s'aposta pel treball en xarxa i comunitari, obrint les portes
dels centres educatius als recursos comunitaris de la zona. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Atenció a la diversitat |
ca |
dc.subject.other |
Coeducació |
ca |
dc.subject.other |
Teoria de la interseccionalitat |
ca |
dc.subject.other |
Professor tècnic de serveis a la comunitat |
ca |
dc.title |
Programa TOTHOM: una proposta d’inclusió i coeducació per reduir la doble discriminació per motiu de gènere i discapacitat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T10:58:34Z |
|