dc.contributor |
Llorca Llinares, Esther |
|
dc.contributor.author |
Monge Sánchez, Azahar |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-15T13:34:12Z |
|
dc.date.available |
2021-11-15T13:34:12Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156128 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els escacs i les matemàtiques juntament amb la música comparteixen la bellesa
i la potencialitat de ser llenguatges universals que fa que siguin disciplines
ancestrals i d’un caire molt especial. Aquest treball se centra en la intersecció
entre els escacs i les matemàtiques des d’un punt de vista didàctic i acadèmic.
Des de fa ja un temps és una qüestió oberta si l’aprenentatge dels escacs
incrementa el rendiment acadèmic en general, i en la competència matemàtica
en particular. Les dues disciplines comparteixen aspectes com el
desenvolupament de la concentració, el càlcul mental, el pensament crític i la
recerca de solucions entre d’altres que fa pensar que la millora en una de les
dues hauria d’afectar la millora de l’altra. En aquest document fem un recorregut
per la relació entre les matemàtiques i els escacs, presentem la situació actual
de la inserció dels escacs dins de l’àmbit escolar i proposem una seqüència de
deu sessions amb activitats per treballar els continguts matemàtics de 1r d’ESO
a través del mil·lenari joc de les 64 caselles. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Chess and mathematics together with music share the beauty and the potentiality
of being universal languages. Therefore, they are ancestral disciplines of special
taste. This thesis focuses on the intersection between chess and mathematics
from a didactic and an academic viewpoint. It is an open question for a while if
learning chess increments the academic performance in general, and the
mathematical competence in particular. Both disciplines share the development
of the following skills: concentration, mental calculation, critical thinking and
search of solutions among others. These connections lead to believe that the
improvement in one of them might affect the improvement of the other. In this
manuscript, we firstly review the relationship between mathematics and chess.
Afterwards, we introduce the current situation of the insertion of chess in the
school environment. And finally, we propose a sequence of ten sessions with
activities to work the mathematical contents of 7th grade through chess. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Escacs educatius |
ca |
dc.subject.other |
Didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Pensament transversal |
ca |
dc.subject.other |
Secundària |
ca |
dc.title |
Els escacs com eina transversal per aprendre matemàtiques |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:02:51Z |
|