El trastorn de l’espectre autista és un tipus de trastorn mental que sempre ha estat present en
la societat, però en els darrers anys hi ha hagut un augment dels infants diagnosticats amb
aquest tipus de trastorn. L’evident increment dels casos existents fa que sigui necessari
establir unes intervencions o teràpies per ajudar a pal·liar les conseqüències que se’n deriven.
Les característiques que es manifesten en els infants amb autisme són molt variades,
existeixen infinites possibilitats, per això cada infant necessitarà una intervenció diferent i
personalitzada segons les seves necessitats. El present treball té com objectiu realitzar una
revisió de l’estat de la qüestió dels programes i les intervencions psicoeducatives que
actualment es duen a terme amb els infants que tenen trastorn de l’espectre autista. Així doncs
es posa de manifest que totes aquestes intervencions i programes es poden agrupar en cinc
grans categories: intervencions conductuals, evolutives, basades en teràpies, basades en la
família i combinades. La majoria d’elles són igual d’efectives i duen molt de temps en
funcionament. Per tant, podem concloure que el més important és tenir en compte les
necessitats que presenta l’infant i utilitzar el o els programa/es més adequats a ell.
Autistic spectrum disorder is a type of mental disorder that has always been present in society,
but in recent years there has been an increase in children diagnosed with this type of disorder.
The obvious increase in existing cases makes it necessary to establish interventions or
therapies to help alleviate the consequences that arise from them. The characteristics that are
manifested in children with autism are very varied, there are infinite possibilities, so each
child will need a different and personalized intervention according to their needs. The present
paper aims to carry out a review of the state of the question of programs and
psychoeducational interventions that are currently carried out with children with autism
spectrum disorder. Thus, it is shown that all these interventions and programs can be grouped
into five broad categories: behavioural, evolutionary, therapy-based, family-based and
combined interventions. Most of them are equally effective and have a lot of time running.
Therefore, we can conclude that the most important thing is to take into account the needs
that the child presents and to use the most appropriate program (s).