dc.contributor |
Tejada Gavela, Silvia |
|
dc.contributor.author |
Adrover Garcia, Aina |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-02T09:24:11Z |
|
dc.date.issued |
2020-02-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156324 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El canvi climàtic és un fet totalment contrastable. Segons els darrers informes
del Grup Intergovernamental d’Experts sobre Canvi Climàtic (més conegut per
les seves sigles angleses, IPCC), actualment la temperatura global ja és 1ºC
superior als nivells preindustrials a causa de les emissions de gasos d’efecte
hivernacle (passades i presents) (Coninck & Revi, 2018).
A banda dels impactes ambientals, socials i econòmics que es deriven del canvi
climàtic, també serà necessari abordar grans reptes a nivell educatiu. La idea
més tradicional d’ensenyament es basa en la idea general de que l’equip docent
és el responsable d’explicar una part de la matèria i proposar una sèrie
d’activitats i exercicis per a que l’alumnat pugui posar en pràctica els continguts
treballats. Aquesta metodologia molt sovint suposa relacionar directament el
grau d’aprenentatge de l’alumnat amb la seva capacitat de coneixement
memorístic. En línia amb els nous reptes a nivell social, tecnològic i ambiental,
es considera que aquesta metodologia d’ensenyament ha quedat obsoleta. Per
aquest motiu, la metodologia de treball actiu o ensenyament basat en problemes
esdevé essencial per assegurar un aprenentatge significatiu, on l’alumnat sigui
capaç de dirigir el seu propi aprenentatge, desenvolupar habilitats de pensament
crític, creatiu i de resolució de problemes reals (Castro & Papahiu, 2013).
En línia amb aquesta idea, el present treball té com objectiu principal
desenvolupar una proposta didàctica per a l’ensenyament dels continguts
relacionats amb el canvi climàtic al segon cicle de secundària emprant,
fonamentalment, metodologies de treball actiu com el treball cooperatiu, l’aula
invertida o l’aprenentatge-servei. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
57 - Biologia |
ca |
dc.subject.other |
Canvi climàtic |
ca |
dc.subject.other |
treball cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
aula invertida |
ca |
dc.subject.other |
aprenentatge servei |
ca |
dc.subject.other |
motivació |
ca |
dc.title |
Aplicació de metodologies actives per a l’ensenyament del canvi climàtic i l’impacte ambiental, proposta per a Biologia i Geologia, 4t ESO. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T10:58:27Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|