Aplicació de metodologies actives per a l’ensenyament del canvi climàtic i l’impacte ambiental, proposta per a Biologia i Geologia, 4t ESO.

Show simple item record

dc.contributor Tejada Gavela, Silvia
dc.contributor.author Adrover Garcia, Aina
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-02T09:24:11Z
dc.date.issued 2020-02-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156324
dc.description.abstract [cat] El canvi climàtic és un fet totalment contrastable. Segons els darrers informes del Grup Intergovernamental d’Experts sobre Canvi Climàtic (més conegut per les seves sigles angleses, IPCC), actualment la temperatura global ja és 1ºC superior als nivells preindustrials a causa de les emissions de gasos d’efecte hivernacle (passades i presents) (Coninck & Revi, 2018). A banda dels impactes ambientals, socials i econòmics que es deriven del canvi climàtic, també serà necessari abordar grans reptes a nivell educatiu. La idea més tradicional d’ensenyament es basa en la idea general de que l’equip docent és el responsable d’explicar una part de la matèria i proposar una sèrie d’activitats i exercicis per a que l’alumnat pugui posar en pràctica els continguts treballats. Aquesta metodologia molt sovint suposa relacionar directament el grau d’aprenentatge de l’alumnat amb la seva capacitat de coneixement memorístic. En línia amb els nous reptes a nivell social, tecnològic i ambiental, es considera que aquesta metodologia d’ensenyament ha quedat obsoleta. Per aquest motiu, la metodologia de treball actiu o ensenyament basat en problemes esdevé essencial per assegurar un aprenentatge significatiu, on l’alumnat sigui capaç de dirigir el seu propi aprenentatge, desenvolupar habilitats de pensament crític, creatiu i de resolució de problemes reals (Castro & Papahiu, 2013). En línia amb aquesta idea, el present treball té com objectiu principal desenvolupar una proposta didàctica per a l’ensenyament dels continguts relacionats amb el canvi climàtic al segon cicle de secundària emprant, fonamentalment, metodologies de treball actiu com el treball cooperatiu, l’aula invertida o l’aprenentatge-servei. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Canvi climàtic ca
dc.subject.other treball cooperatiu ca
dc.subject.other aula invertida ca
dc.subject.other aprenentatge servei ca
dc.subject.other motivació ca
dc.title Aplicació de metodologies actives per a l’ensenyament del canvi climàtic i l’impacte ambiental, proposta per a Biologia i Geologia, 4t ESO. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T10:58:27Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics