Inserció de tècniques físiques-educatives i nutricionals en els instituts amb la finalitat de reduir el sedentarisme i les conseqüències que comporta sobre la salut dels adolescents

Show simple item record

dc.contributor Tejada Gavela, Silvia
dc.contributor.author Mascaró Bestard, Catalina Maria
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-02T11:32:30Z
dc.date.available 2021-12-02T11:32:30Z
dc.date.issued 2020-06-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156336
dc.description.abstract [cat] Cada vegada són més els adolescents que pateixen problemes de salut degut al desenvolupament de sobrepès o obesitat. Els mals hàbits alimentaris i els estils de vida poc saludables, amb predominança del sedentarisme, són la principal causa en el desenvolupament d’aquesta problemàtica. És important tenir en compte que l’etapa de l’adolescència està marcada per profunds canvis a nivell biològic, psicosocial i cognitiu que es relacionen de forma directa amb el seu estat nutricional i físic. A més, diversos estudis han demostrat que els hàbits i estils de vida adoptats durant l’adolescència repercuteixen sobre l’estat de salut en l’edat adulta, motiu pel qual adquireix més importància prestar especial atenció a l’educació en l’adolescència. La prevalença de sobrepès i obesitat en adolescents ha augmentat de forma alarmant durant les darreres dècades, de manera que s’ha de posar en marxa una intervenció educativa en els instituts per conscienciar de la importància d’aquest fet i revertir-ho. Amb la següent proposta física-educativa i nutricional es pretén que l’adolescent aprengui a dur hàbits de vida saludables i, sobretot, un estil de vida actiu, pel que es treballarà principalment la competència d’aprendre a aprendre, tot i que també n’hi ha altres d’implicades com la social i cívica, la digital, la lingüística, la matemàtica i les bàsiques en ciència i tecnologia. Igualment serà necessària l’estreta coordinació i col·laboració entre la matèria de Biologia i Geologia, la d’Educació Física, la de Matemàtiques, la de Llengua Catalana, Castellana, Anglesa, i la de Tecnologia convertint així aquesta intervenció en un projecte multidisciplinari. Es començarà treballant a un sol nivell per veure com funciona i, progressivament, s’anirà estenent a la resta. Es farà especial èmfasi en la conscienciació sobre la seria problemàtica que suposa el sedentarisme i s’aplicaran tècniques per moure a tots els adolescents de les seves cadires sense deixar d’aprendre dia a dia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 663/664 - Aliments i nutrició. Enologia. Olis. Greixos ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.subject.other obesitat ca
dc.subject.other sedentarisme ca
dc.subject.other proposta educativa ca
dc.subject.other aprenentatge cooperatiu ca
dc.title Inserció de tècniques físiques-educatives i nutricionals en els instituts amb la finalitat de reduir el sedentarisme i les conseqüències que comporta sobre la salut dels adolescents ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T10:58:42Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics