Harry Potter i les habilitats socioemocionals: Proposta d’entrenament gamificada per resoldre conflictes i millorar la convivència escolar.

Show simple item record

dc.contributor Alonso Pons, Salvador
dc.contributor.author Roig Ferrer, Noelia
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-09T12:53:02Z
dc.date.available 2021-12-09T12:53:02Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156384
dc.description.abstract [cat] En el present treball es realitza una proposta d’intervenció des de l’orientació educativa per entrenar les habilitats socioemocionals de l’alumnat. Per fer això, s’utilitza la gamificació com una forma alternativa més innovadora per incentivar i motivar als alumnes a participar. L’ambientació dels jocs està contextualitzada en la saga de pel·lícules fantàstiques de Harry Potter, per tant, jugaran a ser mags i magues de les habilitats socioemocionals. S’ha desmostrat que la gamificació contribueix a augmentar la motivació així com implicar a l’alumne en el seu aprenentatge. El sistema educatiu necessita actualitzar-se i l’ús de la gamificació permet incorporar elements tradicionals del joc combinats amb les noves tecnologies als continguts curriculars. La proposta s’emmarca dins el Pla d’Acció Tutorial (PAT), on s’integren les mesures incloses en el pla de convivència, dirigides a proporcionar als alumnes habilitats socials i emocionals i a aprendre la resolució positiva de conflictes. L’entrenament de les habilitats socioemocionals es troba directament relacionat amb la millora de la convivència escolar, motiu pel qual fa que siguin necessàries treballar aquestes primeres a l’aula. ca
dc.description.abstract [eng] At the present work it is realised a proposal of intervention from educational orientation in order to train socioemotional skills of the students. To make this, we use gamification as an alternative and innovative manner to stimulate and motivate pupils. The setting of the games is based on the saga of fantastic films of Harry Potter, therefore, they will play as wizards of socioemotional skills. It has been demonstrated that gamification contributes to increase motivation as well as imply the pupil on his own learning. The educational system needs to be updated and using gamification allows to add traditional game features combined with new technology to he curricular contents. The proposal belongs to the Tutorial Action Plan, where the steps of coexistence plan are integrated in, aimed to provide the students social and emotional skills and teach them how to solve conflicts in a positive way. The trainining of socioemotional skills is directly related to the improvement of school coexistence, that’s why it makes it necessary to address them in the classroom. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Habilitats socioemocionals ca
dc.subject.other convivència escolar ca
dc.subject.other orientació educativa ca
dc.subject.other gamificació ca
dc.subject.other resolució de conflictes ca
dc.subject.other motivació ca
dc.subject.other Harry Potter ca
dc.subject.other Pla d’Acció Tutorial (PAT) ca
dc.title Harry Potter i les habilitats socioemocionals: Proposta d’entrenament gamificada per resoldre conflictes i millorar la convivència escolar. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:01:05Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics