dc.contributor |
Alonso Pons, Salvador |
|
dc.contributor.author |
Roig Ferrer, Noelia |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-09T12:53:02Z |
|
dc.date.available |
2021-12-09T12:53:02Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156384 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En el present treball es realitza una proposta d’intervenció des de l’orientació
educativa per entrenar les habilitats socioemocionals de l’alumnat. Per fer això,
s’utilitza la gamificació com una forma alternativa més innovadora per incentivar
i motivar als alumnes a participar. L’ambientació dels jocs està contextualitzada
en la saga de pel·lícules fantàstiques de Harry Potter, per tant, jugaran a ser
mags i magues de les habilitats socioemocionals.
S’ha desmostrat que la gamificació contribueix a augmentar la motivació així com
implicar a l’alumne en el seu aprenentatge. El sistema educatiu necessita
actualitzar-se i l’ús de la gamificació permet incorporar elements tradicionals del
joc combinats amb les noves tecnologies als continguts curriculars.
La proposta s’emmarca dins el Pla d’Acció Tutorial (PAT), on s’integren les
mesures incloses en el pla de convivència, dirigides a proporcionar als alumnes
habilitats socials i emocionals i a aprendre la resolució positiva de conflictes.
L’entrenament de les habilitats socioemocionals es troba directament relacionat
amb la millora de la convivència escolar, motiu pel qual fa que siguin necessàries
treballar aquestes primeres a l’aula. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] At the present work it is realised a proposal of intervention from educational
orientation in order to train socioemotional skills of the students. To make this,
we use gamification as an alternative and innovative manner to stimulate and
motivate pupils. The setting of the games is based on the saga of fantastic films
of Harry Potter, therefore, they will play as wizards of socioemotional skills.
It has been demonstrated that gamification contributes to increase motivation as
well as imply the pupil on his own learning. The educational system needs to be
updated and using gamification allows to add traditional game features combined
with new technology to he curricular contents.
The proposal belongs to the Tutorial Action Plan, where the steps of coexistence
plan are integrated in, aimed to provide the students social and emotional skills
and teach them how to solve conflicts in a positive way.
The trainining of socioemotional skills is directly related to the improvement of
school coexistence, that’s why it makes it necessary to address them in the
classroom. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Habilitats socioemocionals |
ca |
dc.subject.other |
convivència escolar |
ca |
dc.subject.other |
orientació educativa |
ca |
dc.subject.other |
gamificació |
ca |
dc.subject.other |
resolució de conflictes |
ca |
dc.subject.other |
motivació |
ca |
dc.subject.other |
Harry Potter |
ca |
dc.subject.other |
Pla d’Acció Tutorial (PAT) |
ca |
dc.title |
Harry Potter i les habilitats socioemocionals: Proposta d’entrenament gamificada per resoldre conflictes i millorar la convivència escolar. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:01:05Z |
|