Els telèfons mòbils a les aules de secundària

Show simple item record

dc.contributor Ainsa Coll, María Pilar
dc.contributor.author Allés Sales, Maria
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-10T08:44:28Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156391
dc.description.abstract [CAT] A Espanya, el 84% dels menors entre 12 i 15 anys tenen un telèfon mòbil (INE, 2019). No obstant, tot i aquests números, la tecnologia mòbil no està ben vista en el món educatiu i, lluny d’això, es considera un element disruptiu en les aules de secundària, cosa que ha provocat que fins i tot alguns centres n’hagin prohibit l’ús. Baix el nostre punt de vista i el d’alguns experts, aquesta mesura no s’adapta a la realitat actual, per la qual cosa creiem convenient plantejar-nos si realment és útil pels alumnes prohibir aquests aparells o seria més realista ensenyar-los a utilitzar-los, tal com fan països com Finlàndia. Tanmateix, hi ha obstacles a tres nivells: (1) les normatives educatives que restringeixen l’ús dels dispositius mòbils a l’aula, (2) la falta de consciència per part de l’alumnat de la utilitat educativa d’aquests aparells més enllà de les finalitats lúdiques, i (3) el desconeixement de la potencialitat educativa de les aplicacions mòbils per part dels docents. Per això, l’objectiu d’aquest treball és mostrar l’alt potencial educatiu dels telèfons mòbils intel·ligents. Per aconseguir-ho proposem algunes activitats que impliquen l’ús d’aquests aparells i que tenen com a objectiu principal dinamitzar les classes i motivar els estudiants. En la majoria de les activitats s’utilitzen aplicacions, algunes tan conegudes com Instagram o Whatsapp i altres de menys conegudes com Socrative o Wallame. Totes aquestes activitats estan enfocades a l’assignatura de Llengua Castellana i Literatura de 4t d’ESO, però cada professor les pot adaptar a l’assignatura i nivell que necessiti. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Telèfon mòbil ca
dc.subject.other educació secundària ca
dc.subject.other natius digitals ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other TAC ca
dc.title Els telèfons mòbils a les aules de secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:01:09Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics