dc.contributor |
Bennàsser Torrandell, Martí Xavier |
|
dc.contributor.author |
Cobo Comas, Daniel |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-10T09:32:12Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-26 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156396 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’objectiu és analitzar diferents ítems relacionats amb el temps de
compromís motor, la intensitat de la classe, el temps perdut a causa del centre i
el temps del professorat. Aquesta anàlisi permet proposar diferents millores i
suggerències per aconseguir millors classes d’educació física. S’analitzaran 4
classes d’educació física (2 hores per classe) dels 4 grups de 4t d’ESO. Els
resultats mostren 2 possibles escenaris, en el primer, la intensitat sembla estar
al mateix nivell pels dos gèneres, no s’aprecia gran variabilitat per aquest ítem
durant la classe, el temps de compromís motor és superior al 50% del temps
total de la classe, el temps perdut pel centre es troba al voltant del 10% i 15%
depenent de la classe, i el professorat principalment perd temps a les
explicacions i a l’organització de la classe. El segon escenari mostra més
diferències entre gèneres a l’ítem d’intensitat (gènere masculí més intensitat
que el femení), hi ha més variabilitat de la intensitat durant la classe (menys
intensitat a la segona hora), el temps de compromís motor és menor que el
primer escenari, i hi ha només algunes petites diferències amb el primer
escenari en el temps perdut pel centre i el professorat. Les intervencions de
millora a desenvolupar, aniran en relació a la gestió del temps del programa de
classe, orientades a aconseguir explicacions més ràpides per part del
professorat i aconseguir una millor organització de la classe. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The objective is to analyse different items related with engagement
time, class intensity, time spent by centre and teacher time. This analysis allows
proposing different improvements and suggestions to get better physical
education classes. It’ll analyse 4 physical education classes (2 hour for class), 4
groups of 4 ESO. The results show two possible scenarios, in the first one, the
intensity seems to be in the same level for both genders, it doesn’t appreciate
high variability for each item during class, the engagement time is over the 50%
of the total class time, the time spent by centre is about 10% and 15%
depending on the class, and teacher principally spent time in explications and
class organisation. The second scenario, show more differences between
genders in intensity item (male have more intensity time than female), there are
higher intensity variability during class (less intensity in the second hour), the
engagement time is lower than the first scenario, and there are only a little bit
differences with the first scenario in time spent by centre and teacher.
Improvements interventions are about time management of the class program,
about get fast explications for teacher and get a better class organisation. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.other |
Temps de compromís motor |
ca |
dc.subject.other |
intensitat de classe |
ca |
dc.subject.other |
gestió del temps |
ca |
dc.subject.other |
organització de centre |
ca |
dc.title |
On es pot guanyar temps en educació física? Anàlisi de centre |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:01:14Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|