dc.contributor |
Riera Ribas, María Casandra |
|
dc.contributor.author |
Palerm Hernández, Natalia |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-10T13:03:21Z |
|
dc.date.available |
2021-12-10T13:03:21Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156412 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La imatge grisa que tots coneixem, d’una aula plena de fileres de pupitres amb
alumnes perfectament separats sols i en silenci, lentament va quedant enrere i
amb ella, les formes de fer estrictament individualistes i competitives que
dificulten el que és essencial en l’educació: oferir les mateixes oportunitats
d’aprendre a tots els alumnes presents a l’aula.
En la persecució d’aquesta meta i junt amb l’experiència que m’ha reportat el
període de pràctiques amb l’observació de diferents grups, he dissenyat una
proposta per al curs 4t d’ESO que treballa els continguts del bloc de Control i
Robòtica de l’assignatura de Tecnologia dins d’una estructura de cooperació,
que convida als alumnes a treballar junts aprenent i ajudant-se, alhora que
desenvolupen i adquireixen noves habilitats socials.
El projecte a més, pretén ser motivador i atractiu pels alumnes. Per aquest
motiu, s’ha escollit un problema que els resulti proper i els connecti amb la realitat
que els envolta: simular el funcionament d’un semàfor. En tres fases que
augmenten progressivament en la seva dificultat i fent ús de la placa Arduino, el
projecte Semàfor Interactiu, treballa els continguts aprofitant els beneficis que
reporten l’aprenentatge cooperatiu i la robòtica educativa, compartint i oferint
eines que facilitin i motivin al professorat a incorporar aquest tipus de
metodologies a les seves aules. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights.uri |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
cooperació |
ca |
dc.subject.other |
diversitat |
ca |
dc.subject.other |
robòtica educativa |
ca |
dc.subject.other |
inclusió |
ca |
dc.title |
Ensenyar i aprendre junts cooperant (Un projecte cooperatiu de robòtica a l’aula de Tecnologia) |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:01:23Z |
|