[cat] En aquest treball es proposa la creació d’una assignatura transversal en l’àmbit
cientificotecnològic per 2n d’ESO. L'objectiu és millorar el procés
d’ensenyament-aprenentatge en aquest àmbit. Aquesta assignatura sorgeix en
combinar les assignatures de física i química, tecnologia i matemàtiques de 2n
d’ESO. L’estudi proposa com combinar els continguts de les tres assignatures,
la temporalització d’aquests, els recursos necessaris per implementar-la i una
proposta de material didàctic.
Finalment, també es fa una proposta d’avaluació de la millora del procés
d’ensenyament-aprenentatge que vol aportar aquesta assignatura i de la
viabilitat d'implementació de l’assignatura. Aquesta presenta dos punts crítics.
Un és la quantitat d’hores setmanals, fins a 10 hores. L’altre punt és la situació
de l’assignatura dins l’estructura organitzativa dels centres educatius. La fusió
de tres assignatures de tres departaments didàctics diferents obra la qüestió de
què fer amb els departaments didàctics.