dc.contributor |
Alzina Seguí, Pere Jaume |
|
dc.contributor.author |
Gil Monclús, Carlota |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-20T13:11:06Z |
|
dc.date.available |
2021-12-20T13:11:06Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156502 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Ja fa temps que el sistema educatiu imperant és qüestionat per diverses veus
divergents que en critiquen la rigidesa i la incapacitat de proporcionar
aprenentatge real per a l’alumnat. Però, a Espanya, no ha estat fins als darrers
anys quan hem començat a familiaritzar-nos amb les noves pràctiques docents
que segueixen unes directrius pedagògiques diferents (Reifop, 2018). Aquestes
posen al centre de l’educació a l’alumne i en defensen les seves capacitats
d’autonomia, protagonisme i activitat. Poc a poc, els centres educatius van
introduint aquesta nova concepció de l’educació on es planteja que sigui el
sistema el que s’adapti a l’alumnat, i no al revés.
La societat és cada cop més canviant, així com també ho són els nostres
estudiants, pel que es reclama que el sistema educatiu s’hi adapti i s’actualitzi.
Sobretot als centres d’Educació Infantil i Primària, el canvi de paradigma es va
generalitzant, procés que arriba amb més lentitud als centres de Secundària.
Però, és possible adaptar els currículums d’ESO i Batxillerat a les noves
tendències pedagògiques i a les necessitats que la societat demana?
El present treball pretén analitzar la filosofia del treball per projectes dins del
context històric de les pedagogies alternatives i entendre la relació que hi té
amb l’aprenentatge significatiu de l’alumnat. A més, mostrar alguns exemples
del treball per projectes a centres d’Educació Secundària, com és el cas de
l’IES Cap de Llevant, a Menorca, i dissenyar-ne un com a proposta didàctica. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
|
dc.title |
El Treball per Projectes a Secundària: Un nou projecte pel cap de llevant |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:01:42Z |
|
dc.subject.keywords |
Treball per projectes |
|
dc.subject.keywords |
protagonisme de l’alumnat |
|
dc.subject.keywords |
aprenentatge significatiu |
|
dc.subject.keywords |
aprenentatge actiu |
|
dc.subject.keywords |
aprenentatge competencial |
|
dc.subject.keywords |
aprendre a aprendre |
|
dc.subject.keywords |
avaluar per aprendre |
|