El Treball per Projectes a Secundària: Un nou projecte pel cap de llevant

Show simple item record

dc.contributor Alzina Seguí, Pere Jaume
dc.contributor.author Gil Monclús, Carlota
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-20T13:11:06Z
dc.date.available 2021-12-20T13:11:06Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156502
dc.description.abstract [cat] Ja fa temps que el sistema educatiu imperant és qüestionat per diverses veus divergents que en critiquen la rigidesa i la incapacitat de proporcionar aprenentatge real per a l’alumnat. Però, a Espanya, no ha estat fins als darrers anys quan hem començat a familiaritzar-nos amb les noves pràctiques docents que segueixen unes directrius pedagògiques diferents (Reifop, 2018). Aquestes posen al centre de l’educació a l’alumne i en defensen les seves capacitats d’autonomia, protagonisme i activitat. Poc a poc, els centres educatius van introduint aquesta nova concepció de l’educació on es planteja que sigui el sistema el que s’adapti a l’alumnat, i no al revés. La societat és cada cop més canviant, així com també ho són els nostres estudiants, pel que es reclama que el sistema educatiu s’hi adapti i s’actualitzi. Sobretot als centres d’Educació Infantil i Primària, el canvi de paradigma es va generalitzant, procés que arriba amb més lentitud als centres de Secundària. Però, és possible adaptar els currículums d’ESO i Batxillerat a les noves tendències pedagògiques i a les necessitats que la societat demana? El present treball pretén analitzar la filosofia del treball per projectes dins del context històric de les pedagogies alternatives i entendre la relació que hi té amb l’aprenentatge significatiu de l’alumnat. A més, mostrar alguns exemples del treball per projectes a centres d’Educació Secundària, com és el cas de l’IES Cap de Llevant, a Menorca, i dissenyar-ne un com a proposta didàctica.
dc.format application/pdf
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
dc.title El Treball per Projectes a Secundària: Un nou projecte pel cap de llevant
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:01:42Z
dc.subject.keywords Treball per projectes
dc.subject.keywords protagonisme de l’alumnat
dc.subject.keywords aprenentatge significatiu
dc.subject.keywords aprenentatge actiu
dc.subject.keywords aprenentatge competencial
dc.subject.keywords aprendre a aprendre
dc.subject.keywords avaluar per aprendre


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics