Estratègia educativa ecològica: Educar des del conflicte - Educar des de les emocions

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Fornés Rosselló, Lidia
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-21T08:15:38Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156510
dc.description.abstract [cat] El present treball de Fi de Màster es centra en la educació emocional com a eina per millorar la convivència escolar i la resolució pacífica de conflictes. A partir de coneixements teòrics i experiències, es pretén construir una aplicació pràctica capaç de canviar les interrelacions entre els membres de la comunitat educativa, en especial els alumnes, a partir de l’auto-coneixement. Per això, s’ha dissenyat una proposta d’intervenció per a un Centre d’Educació Secundària. Es tracta d’un projecte educatiu d’intervenció fresc i innovador que té la intenció de millorar la convivència dels nostres joves i de tota la comunitat educativa. Considero el conflicte una eina per el creixement i les pràctiques restauratives un mètode capaç de transformar les actituds, valors i comportaments de la societat. No obstant, també crec en el canvi des de l’interior de les persones i aquí entra en joc la tècnica “mindfulness”. Per tant, aquesta proposta no pretén ser una guia per evitar els conflictes escolars sinó una ajuda per gestionar i analitzar-los. En el sistema educatiu actual, el conflicte és una oportunitat per crear debat, impulsar la reflexió i estimular la creativitat, és a dir, és una oportunitat per el canvi. No obstant, falten eines i recursos per poder enfrontar el conflicte des d’una perspectiva positiva. Amb aquest treball, es pretén aportar el meu granet d’arena en l’aprenentatge de gestió de conflictes. I així, començant per els nostres alumnes, arribar a formar una societat amb habilitats i estratègies que permetin enfrontar millors els problemes i gestionar les emocions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Convivència escolar ca
dc.subject.other adolescents ca
dc.subject.other pràctiques restauratives ca
dc.subject.other educació emocional ca
dc.subject.other Mindfulness ca
dc.title Estratègia educativa ecològica: Educar des del conflicte - Educar des de les emocions ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:02:32Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics