dc.contributor |
Vives Barceló, Margarita |
|
dc.contributor.author |
Fornés Rosselló, Lidia |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2021-12-21T08:15:38Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156510 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball de Fi de Màster es centra en la educació emocional com a eina per
millorar la convivència escolar i la resolució pacífica de conflictes. A partir de
coneixements teòrics i experiències, es pretén construir una aplicació pràctica capaç de
canviar les interrelacions entre els membres de la comunitat educativa, en especial els
alumnes, a partir de l’auto-coneixement.
Per això, s’ha dissenyat una proposta d’intervenció per a un Centre d’Educació
Secundària. Es tracta d’un projecte educatiu d’intervenció fresc i innovador que té la
intenció de millorar la convivència dels nostres joves i de tota la comunitat educativa.
Considero el conflicte una eina per el creixement i les pràctiques restauratives un mètode
capaç de transformar les actituds, valors i comportaments de la societat. No obstant,
també crec en el canvi des de l’interior de les persones i aquí entra en joc la tècnica
“mindfulness”. Per tant, aquesta proposta no pretén ser una guia per evitar els conflictes
escolars sinó una ajuda per gestionar i analitzar-los.
En el sistema educatiu actual, el conflicte és una oportunitat per crear debat, impulsar la
reflexió i estimular la creativitat, és a dir, és una oportunitat per el canvi. No obstant, falten
eines i recursos per poder enfrontar el conflicte des d’una perspectiva positiva.
Amb aquest treball, es pretén aportar el meu granet d’arena en l’aprenentatge de gestió
de conflictes. I així, començant per els nostres alumnes, arribar a formar una societat amb
habilitats i estratègies que permetin enfrontar millors els problemes i gestionar les
emocions. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Convivència escolar |
ca |
dc.subject.other |
adolescents |
ca |
dc.subject.other |
pràctiques restauratives |
ca |
dc.subject.other |
educació emocional |
ca |
dc.subject.other |
Mindfulness |
ca |
dc.title |
Estratègia educativa ecològica: Educar des del conflicte - Educar des de les emocions |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:02:32Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|