Estudi comparatiu de la motivació de l'alumnat a partir de tres variables: La tipologia de la tasca, el nivell d'habilitat motriu bàsica i el gènere

Show simple item record

dc.contributor Mascaró Moll, Jaume
dc.contributor.author Maria Soliveras, Jaume
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-21T09:11:54Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156516
dc.description.abstract [cat] En aquest estudi s’ha estudiat i comparat el grau de motivació dels alumnes a partir de diferents factors: la tipologia de la tasca, el nivell d’habilitat motriu bàsica (alta, mitja o baixa) i el gènere. S’han analitzat 90 alumnes de tres grups de batxillerat de l’Institut Cirvianum de Torelló. La mostra ha estat observada de manera sistemàtica per l’autor d’aquest projecte, el qual ha utilitzat taules i qüestionaris com a instruments d’avaluació. Han quedat enregistrades 5 sessions dins les quals hi ha 3 tasques, una per a cada tipologia. Per a cada tasca, s’han tingut en compte 15 indicadors de motivació. Els resultats mostren que l’habilitat motriu bàsica dels alumnes és el factor més determinant en la motivació i que aquesta també es veu influenciada per la tipologia de la tasca, ja que en les tasques no definides l’alumnat es mostra més motivat que en les definides. Per últim, cal dir que el gènere masculí mostra índexs de motivació més elevats que el gènere femení i que, a més, a cada sessió es mostrarà més motivat que a l’anterior. Els resultats obtinguts en aquest projecte han estat comparats amb altres estudis per tal d’augmentar la fiabilitat. ca
dc.description.abstract [eng] In this study, the comparison of the motivation of the students according to the typology of the task has been done, considering the basic motor skill level and gender in order to analyse in what type of task the boys and girls with high, middle and low basic motor skills are more motivated. Ninety boys and girls of three different groups of baccalaureates from Institut Cirvianum of Torello have been analysed, through my systematic observation and questionnaires answered by the students. Five sessions have been recorded in which there are three tasks, one for each type. For each task, fifteen motivation indicators have been considered. The results show that the basic motor skill of the students is the most determining factor in motivation and this is also influenced by task typology since in the non-defined tasks it is where they are perceived more motivated differently than in the defined ones in which they seem less motivated. The male gender in the sample has higher motivational indices than the female gender and in addition to comparing the progression of the tasks pre, of the first session to the post of the fifth session, they are more motivated with the fifth ones. The final results of this project, have been compared to other studies in order to increase its reliability. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Educació física ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Tipologia de tasca ca
dc.subject.other Habilitats motrius bàsiques ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Physical Education ca
dc.subject.other Motivation ca
dc.subject.other Learning ca
dc.subject.other Tasks ca
dc.subject.other Basic motor abilities ca
dc.subject.other gender ca
dc.title Estudi comparatiu de la motivació de l'alumnat a partir de tres variables: La tipologia de la tasca, el nivell d'habilitat motriu bàsica i el gènere ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:02:36Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics