Aplicabilitat de la metodologia basada en pràctiques de laboratori a l’alumnat de batxillerat. Despertant l’esperit científic

Show simple item record

dc.contributor Estrany Martorell, María Elena
dc.contributor.author Aguiló Nicolau, Pere
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2021-12-22T12:43:44Z
dc.date.available 2021-12-22T12:43:44Z
dc.date.issued 2020-06-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156575
dc.description.abstract [cat] Nombrosos estudis assenyalen la importància del treball pràctic per l’assoliment dels conceptes teòrics treballats en les assignatures sobre tot, les de ciències (Barberá & Valdés, 1996; Plarromaní Català, 2007). Les ciències elaboren models que intenten explicar els fenòmens naturals. Aquests models resulten complexos d’elaborar i d’entendre per l’alumnat, degut a que requereixen una capacitat d’abstracció i d’imaginació considerable. Amb el treball pràctic es materialitzen els models científics teòrics en experiències reals. És així com el treball pràctic s’ha concebut com un dels pilars fonamentals de la didàctica, concretament, a l’ària de Biologia i Geologia (Shiland, 1999). És un fet que els adolescents d’avui dia viuen en un entorn on la majoria de la informació que reben és a partir d’experiències digitalitzades en format vídeo, viscudes per altres persones. Per això, el present treball es basa en recalcar la importància del treball pràctic per la proporcionar un aprenentatge significatiu als alumnes de l’assignatura de Biologia i Geologia a primer de batxillerat. Així, primerament es fa una reflexió sobre el treball pràctic i la seva aplicabilitat i tot seguit, una proposta didàctica basada en el treball pràctic concretament, les pràctiques de laboratori, enfocat en el contingut curricular de l’assignatura de Biologia i Geologia al nivell de primer de batxillerat, seguint el mètode científic com a mètode d’aprenentatge, sense deixar de banda el caire competencial. Concretament, es tracta de 7 pràctiques on es proposa la incorporació de treball pràctic, com experiències de laboratori diverses que permeten l’enteniment del contingut teòric en el seu context natural. Les pràctiques proposades han estat confeccionades per tal que l’alumnat es trobi davant situacions paregudes a les del treball científic. S’exposen, els recursos necessaris, els coneixements previs, els objectius, els continguts treballats, les competències i l’avaluació de cada una de les pràctiques. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Pràctiques ca
dc.subject.other laboratori ca
dc.subject.other biologia ca
dc.subject.other geologia ca
dc.subject.other batxillerat ca
dc.subject.other competències ca
dc.title Aplicabilitat de la metodologia basada en pràctiques de laboratori a l’alumnat de batxillerat. Despertant l’esperit científic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:02:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics