dc.contributor |
Llohis Canals, Ernest |
|
dc.contributor.author |
Sureda Barceló, Aina |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-10T10:44:08Z |
|
dc.date.available |
2022-01-10T10:44:08Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156588 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Les matemàtiques són com són a causa de la història que hi ha al darrere. Les
matemàtiques no es poden desvincular de la història ni del seu origen.
D’aquesta manera ensenyar història de les matemàtiques pot ajudar a
comprendre-les.
Conèixer els motius pels quals va sorgir un coneixement i recrear els passos
que varen fer els nostres avantpassats matemàtics fins a obtenir la solució,
permet a l'alumnat assolir un coneixement profund de la matèria. Així podem
parlar d’un redescobriment del contingut i d’una nova manera d’ensenyar a
l’alumnat, relacionant-lo amb els principis de les matemàtiques realistes.
A més a més la història ens ofereix una gran varietat d'anècdotes que, més
enllà de la seva veracitat, ens permeten motivar i entretenir l'alumnat. Les
anècdotes són a més una bona manera d’introduir i contextualitzar el tema que
es vol tractar.
Així doncs, s’ha recollit en aquest treball diferents històries i anècdotes que es
poden utilitzar per ensenyar contingut matemàtic. Elaborant també alguns
exemples de propostes per a la utilització d'aquesta metodologia al llarg del
darrer trimestre de matemàtiques dins el curs de 2n d’ESO. Així, introduirem el
tema de les coordenades a l'alumnat utilitzant l’anècdota de Descartes i la
mosca. Els alumnes aprendran a calcular la semblança de triangles a través de
la història de Tales, recreant el que aquest va realitzar. I per últim, hauran de
trobar una solució als problemes plantejats a través de la història de Dido. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
històries |
ca |
dc.subject.other |
anècdotes |
ca |
dc.subject.other |
matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
contextos |
ca |
dc.subject.other |
motivació |
ca |
dc.title |
Història de la matemàtica: una eina per a motivar, un estil d'aprenentatge. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:03:03Z |
|