Història de la matemàtica: una eina per a motivar, un estil d'aprenentatge.

Show simple item record

dc.contributor Llohis Canals, Ernest
dc.contributor.author Sureda Barceló, Aina
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-10T10:44:08Z
dc.date.available 2022-01-10T10:44:08Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156588
dc.description.abstract [cat] Les matemàtiques són com són a causa de la història que hi ha al darrere. Les matemàtiques no es poden desvincular de la història ni del seu origen. D’aquesta manera ensenyar història de les matemàtiques pot ajudar a comprendre-les. Conèixer els motius pels quals va sorgir un coneixement i recrear els passos que varen fer els nostres avantpassats matemàtics fins a obtenir la solució, permet a l'alumnat assolir un coneixement profund de la matèria. Així podem parlar d’un redescobriment del contingut i d’una nova manera d’ensenyar a l’alumnat, relacionant-lo amb els principis de les matemàtiques realistes. A més a més la història ens ofereix una gran varietat d'anècdotes que, més enllà de la seva veracitat, ens permeten motivar i entretenir l'alumnat. Les anècdotes són a més una bona manera d’introduir i contextualitzar el tema que es vol tractar. Així doncs, s’ha recollit en aquest treball diferents històries i anècdotes que es poden utilitzar per ensenyar contingut matemàtic. Elaborant també alguns exemples de propostes per a la utilització d'aquesta metodologia al llarg del darrer trimestre de matemàtiques dins el curs de 2n d’ESO. Així, introduirem el tema de les coordenades a l'alumnat utilitzant l’anècdota de Descartes i la mosca. Els alumnes aprendran a calcular la semblança de triangles a través de la història de Tales, recreant el que aquest va realitzar. I per últim, hauran de trobar una solució als problemes plantejats a través de la història de Dido. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other històries ca
dc.subject.other anècdotes ca
dc.subject.other matemàtiques ca
dc.subject.other contextos ca
dc.subject.other motivació ca
dc.title Història de la matemàtica: una eina per a motivar, un estil d'aprenentatge. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:03:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics