La metodologia com a base de l'aprenentatge: l'arqueologia i la didàctica històrica a l'ESO

Show simple item record

dc.contributor Marimon Ribas, Pau
dc.contributor.author Massanet Amengual, Marc
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-12T12:46:53Z
dc.date.available 2022-01-12T12:46:53Z
dc.date.issued 2020-06-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156674
dc.description.abstract [cat] Una educació competencial requereix que l’alumnat desenvolupi unes habilitats mitjançant les quals podrà posar en pràctica els coneixements adquirits durant la seva formació. Quan traslladem aquestes idees a les disciplines científiques, la posada en pràctica d’aquestes habilitats la coneixem com a metodologia. Això no obstant, en el cas de la “història”, l’aprenentatge dels aspectes metodològics són molt marginals, el que genera una sèrie de problemàtiques de cara als alumnes a l’hora de concebre i aplicar el coneixement de l’assignatura. En aquest treball, analitzarem quina és la situació de la metodologia històrica dins del sistema educatiu i quines conseqüències té per a l’alumne. A més, inclourem una proposta didàctica basada en l’arqueologia com a forma de treballar els continguts teòrics i la metodologia alhora. ca
dc.description.abstract [eng] Competency-based-education requires students to develop skills through which they can put into practice the knowledge acquired during their lessons. When we transfer these ideas to scientific disciplines, we know the implementation of these skills as methodology. However, in the case of "history", the learning of methodological aspects is very marginal, which generates a series of problems for students when conceiving and applying the knowledge of the subject. In this paper, we will analyze the situation of the historical methodology within the educational system and what consequences it has for the student. We will also include a didactic proposal based on archeology, as a way of applying the theoretical contents and the methodology at the same time. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Arqueologia ca
dc.subject.other Metodologia ca
dc.subject.other Didàctica ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other Educació Secundària Obligatòria ca
dc.title La metodologia com a base de l'aprenentatge: l'arqueologia i la didàctica històrica a l'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:03:06Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics