Gamificació a l’aula amb Python: una oportunitat per arribar a tot l’alumnat

Show simple item record

dc.contributor Llohis Canals, Ernest
dc.contributor.author Perelló Galmés, Joan
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-13T08:47:37Z
dc.date.available 2022-01-13T08:47:37Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156700
dc.description.abstract [cat] Els jocs són un element molt important dins l'aprenentatge. Des de petits aprenem distints coneixements essencials jugant i d’aquesta manera també podem aprendre matemàtiques per mitjà del joc. Fer-ne un bon ús d’aquests aportarà nombrosos beneficis, com motivar i atreure a l’alumnat o estimular la resolució de problemes. Per altra banda la gamificació utilitza les dinàmiques dels jocs en entorns no necessàriament lúdics. S’aniran introduint elements com l’ús d’avatars, les taules de lideratge o un sistema de recompenses amb l’objectiu de millorar la motivació i el rendiment escolar. A més, a través del joc aprendran a treballar amb grup. Considerant l’esmentat anteriorment, s’ha realitzat una proposta didàctica que se centra en la unitat didàctica de sistemes d’equacions a 2n d’ESO. Al principi de la unitat es formaran grups heterogenis de quatre alumnes i aquest passaran a ser una agència de detectius. Posteriorment aquests mateixos grups competiran entre ells per demostrar que són la millor agència. Per això realitzaran diferents missions i al llarg d’aquestes es donaran punts en els millors grups, convertint-lo així una experiència gamificada. Les missions a realitzar són jocs que s’han elaborat mitjançant el llenguatge de programació Python. Els jocs s’han fet de forma personalitzada per tal de transmetre un coneixement en concret i atendre a la diversitat. A més de permetre contextualitzar els exercicis i els problemes realitzats. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Python ca
dc.subject.other gamificació ca
dc.subject.other treball cooperatiu ca
dc.subject.other competició ca
dc.subject.other motivació ca
dc.title Gamificació a l’aula amb Python: una oportunitat per arribar a tot l’alumnat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:04:36Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics