dc.contributor |
Llohis Canals, Ernest |
|
dc.contributor.author |
Perelló Galmés, Joan |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-13T08:47:37Z |
|
dc.date.available |
2022-01-13T08:47:37Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156700 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els jocs són un element molt important dins l'aprenentatge. Des de petits
aprenem distints coneixements essencials jugant i d’aquesta manera també
podem aprendre matemàtiques per mitjà del joc. Fer-ne un bon ús d’aquests
aportarà nombrosos beneficis, com motivar i atreure a l’alumnat o estimular la
resolució de problemes.
Per altra banda la gamificació utilitza les dinàmiques dels jocs en entorns no
necessàriament lúdics. S’aniran introduint elements com l’ús d’avatars, les
taules de lideratge o un sistema de recompenses amb l’objectiu de millorar la
motivació i el rendiment escolar. A més, a través del joc aprendran a treballar
amb grup.
Considerant l’esmentat anteriorment, s’ha realitzat una proposta didàctica que
se centra en la unitat didàctica de sistemes d’equacions a 2n d’ESO. Al principi
de la unitat es formaran grups heterogenis de quatre alumnes i aquest
passaran a ser una agència de detectius. Posteriorment aquests mateixos
grups competiran entre ells per demostrar que són la millor agència. Per això
realitzaran diferents missions i al llarg d’aquestes es donaran punts en els
millors grups, convertint-lo així una experiència gamificada.
Les missions a realitzar són jocs que s’han elaborat mitjançant el llenguatge de
programació Python. Els jocs s’han fet de forma personalitzada per tal de
transmetre un coneixement en concret i atendre a la diversitat. A més de
permetre contextualitzar els exercicis i els problemes realitzats. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Python |
ca |
dc.subject.other |
gamificació |
ca |
dc.subject.other |
treball cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
competició |
ca |
dc.subject.other |
motivació |
ca |
dc.title |
Gamificació a l’aula amb Python: una oportunitat per arribar a tot l’alumnat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:04:36Z |
|