| dc.contributor | Tur Ferrer, Gemma | |
| dc.contributor.author | Costa Noguera, Margarita | |
| dc.date | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2022-01-13T12:56:50Z | |
| dc.date.available | 2022-01-13T12:56:50Z | |
| dc.date.issued | 2020-06-19 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/156730 | |
| dc.description.abstract | [cat] En el següent treball s’exposa una proposta didàctica dedicada a l’ensenyament-aprenentatge de segones llengües, en aquest cas el català, a partir de mètodes innovadors com és la dinamització lingüística, que està destinada a tots els cursos d’educació secundària de l’IES Santa Maria d’Eivissa. Aquesta proposta ve acompanyada d’una part pràctica d’implementació pilot del mecanisme de dinamització, que segueix la metodologia del joc, en la qual es descriu el mecanisme que segueix el nou pla d’ensenyament, el material que es necessita, el tipus d’alumnat i altres aspectes referents a l’organització del seu funcionament. La recollida de dades es va dur a terme a partir de rúbriques d’autoavaluació, avaluació del dinamitzador i coavaluació per part de l’alumnat i quadres d’avaluació del funcionament de les activitats per detectar els beneficis i els inconvenients que s’obtenen d’implementar aquest pla. Els resultats, provinents de l’observació directa del dinamitzador durant les sessions, indicaren que l’alumnat aconsegueix millorar la seva competència lingüística de comunicació oral i, a la vegada, es contribuí en l’afirmació que la llengua serveix com a element de cohesió social dins de la comunitat educativa del centre. Per a futures línies d’investigació, es proposa la utilització del pla de dinamització com a mecanisme per agilitzar la millora de la competència comunicativa en llengua catalana de l’alumnat. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] The following work presents a didactic proposal focusing on the teachinglearning of second languages, in this case Catalan, based on innovative methods such as linguistic revitalization, which is intended for all secondary education courses. This proposal is accompanied by a practical part of the pilot implementation of the dynamization mechanism that follows the methodology of the game. This section describes the mechanism that follows the new curriculum, the material needed, the type of students and other aspects related to the organization of the operation. Data collection was carried out from rubrics of self-assessment, assessment and co-assessment by students and evaluation tables of the operation of the activities to detect the benefits and drawbacks of implementing this plan. The results, coming from the direct observation of the facilitator during the sessions, indicated that students manage to improve their linguistic competence in oral communication and, at the same time, contribute to the statement that language serves as a social cohesive element within the educational community of the center. For future research, it is proposed to use the revitalization plan as a mechanism to speed up the improvement of students communicative competence in the Catalan language. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 81 - Lingüística i llengües | ca |
| dc.subject.other | Dinamització Lingüística | ca |
| dc.subject.other | llengua catalana (català) | ca |
| dc.subject.other | cohesió social | ca |
| dc.subject.other | participació | ca |
| dc.subject.other | activitat/joc | ca |
| dc.subject.other | Linguistic Revitalization | ca |
| dc.subject.other | catalan language | ca |
| dc.subject.other | social cohesion | ca |
| dc.subject.other | participation | ca |
| dc.subject.other | activities/games | ca |
| dc.title | Dinamització lingüística. Nous programes educatius per a l'ensenyament de segones llengües. | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2021-06-30T11:04:44Z |