Dinamització lingüística. Nous programes educatius per a l'ensenyament de segones llengües.

Show simple item record

dc.contributor Tur Ferrer, Gemma
dc.contributor.author Costa Noguera, Margarita
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-13T12:56:50Z
dc.date.available 2022-01-13T12:56:50Z
dc.date.issued 2020-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156730
dc.description.abstract [cat] En el següent treball s’exposa una proposta didàctica dedicada a l’ensenyament-aprenentatge de segones llengües, en aquest cas el català, a partir de mètodes innovadors com és la dinamització lingüística, que està destinada a tots els cursos d’educació secundària de l’IES Santa Maria d’Eivissa. Aquesta proposta ve acompanyada d’una part pràctica d’implementació pilot del mecanisme de dinamització, que segueix la metodologia del joc, en la qual es descriu el mecanisme que segueix el nou pla d’ensenyament, el material que es necessita, el tipus d’alumnat i altres aspectes referents a l’organització del seu funcionament. La recollida de dades es va dur a terme a partir de rúbriques d’autoavaluació, avaluació del dinamitzador i coavaluació per part de l’alumnat i quadres d’avaluació del funcionament de les activitats per detectar els beneficis i els inconvenients que s’obtenen d’implementar aquest pla. Els resultats, provinents de l’observació directa del dinamitzador durant les sessions, indicaren que l’alumnat aconsegueix millorar la seva competència lingüística de comunicació oral i, a la vegada, es contribuí en l’afirmació que la llengua serveix com a element de cohesió social dins de la comunitat educativa del centre. Per a futures línies d’investigació, es proposa la utilització del pla de dinamització com a mecanisme per agilitzar la millora de la competència comunicativa en llengua catalana de l’alumnat. ca
dc.description.abstract [eng] The following work presents a didactic proposal focusing on the teachinglearning of second languages, in this case Catalan, based on innovative methods such as linguistic revitalization, which is intended for all secondary education courses. This proposal is accompanied by a practical part of the pilot implementation of the dynamization mechanism that follows the methodology of the game. This section describes the mechanism that follows the new curriculum, the material needed, the type of students and other aspects related to the organization of the operation. Data collection was carried out from rubrics of self-assessment, assessment and co-assessment by students and evaluation tables of the operation of the activities to detect the benefits and drawbacks of implementing this plan. The results, coming from the direct observation of the facilitator during the sessions, indicated that students manage to improve their linguistic competence in oral communication and, at the same time, contribute to the statement that language serves as a social cohesive element within the educational community of the center. For future research, it is proposed to use the revitalization plan as a mechanism to speed up the improvement of students communicative competence in the Catalan language. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Dinamització Lingüística ca
dc.subject.other llengua catalana (català) ca
dc.subject.other cohesió social ca
dc.subject.other participació ca
dc.subject.other activitat/joc ca
dc.subject.other Linguistic Revitalization ca
dc.subject.other catalan language ca
dc.subject.other social cohesion ca
dc.subject.other participation ca
dc.subject.other activities/games ca
dc.title Dinamització lingüística. Nous programes educatius per a l'ensenyament de segones llengües. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:04:44Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics