Redols. Re-pensar l’educació, a partir dels espais, mitjançant la cartografia artística contemporània

Show simple item record

dc.contributor Alomar Juan, Juan
dc.contributor.author Llompart Vives, Aina
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-13T13:48:16Z
dc.date.available 2022-01-13T13:48:16Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156734
dc.description.abstract [cat] Les cartografies artístiques contemporànies es proveeixen de diferents tècniques i eines gràfiques per tal d’elaborar un mapa visual de relacions i connexions que ajudin a plantejar, pensar o reflexionar sobre un tema o qüestió determinada. En aquest treball final de màster, es planteja l’elaboració d’una cartografia artística personal basada en un recorregut inconscient i d’alguna forma també invisible, de cada individu sobre el centre en que estudia. A partir d’aquest treball de connexions visuals, on inicialment es representa un recorregut per l’espai innocent, es busca estimular una reflexió entorn a com ens relacionem amb l’espai que habitem. Aquest plantejament es veu intervingut per una crisi sanitària mundial a causa del SARS-CoVid-19. Fet que provoca que tant l’alumnat com professorat hagi de continuar la tasca docent des de casa seva. Per tant, el plantejament inicial es modifica i pretén elaborar un estudi i reflexió sobre quina educació necessitem i com vivim i gestionem aquesta situació des de casa nostra. La proposta de treballar sobre una cartografia artística es centra en reflexionar sobre aquest espai que hem deixat d’habitar i pensar sobre si s’habita ca nostra d’una altra forma. Buscant esdevenir un mapa que ens ubiqui respecte d’allò acadèmic a casa i allò domèstic a l’institut. Treballant a partir d’imatges, relacions, sensacions, records i sentiments. Mantenint la idea de treballar a partir d’un recorregut diari personal, demanar-se sobre com es categoritzen les diferents zones: confort, perill, control, llibertat... Així com plantejar-se qüestions sobre allò individual i col·lectiu. Allò simbòlic. L’espai i el temps. L’habitar. Allò públic i allò privat. Per esdevenir-ne una reflexió sobre com eduquem, en quin espai eduquem i quin tipus d’espai o de presa de consciència necessitem per esdevenir un millor aprenentatge. Un tipus d’ensenyament contemporani, connectat amb la realitat d’avui i del futur. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Cartografia artística ca
dc.subject.other recorreguts ca
dc.subject.other espais ca
dc.subject.other pensament crític ca
dc.title Redols. Re-pensar l’educació, a partir dels espais, mitjançant la cartografia artística contemporània ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:04:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics