dc.description.abstract |
[cat] Les cartografies artístiques contemporànies es proveeixen de diferents
tècniques i eines gràfiques per tal d’elaborar un mapa visual de relacions i
connexions que ajudin a plantejar, pensar o reflexionar sobre un tema o qüestió
determinada.
En aquest treball final de màster, es planteja l’elaboració d’una cartografia
artística personal basada en un recorregut inconscient i d’alguna forma també
invisible, de cada individu sobre el centre en que estudia. A partir d’aquest treball
de connexions visuals, on inicialment es representa un recorregut per l’espai
innocent, es busca estimular una reflexió entorn a com ens relacionem amb
l’espai que habitem.
Aquest plantejament es veu intervingut per una crisi sanitària mundial a
causa del SARS-CoVid-19. Fet que provoca que tant l’alumnat com professorat
hagi de continuar la tasca docent des de casa seva. Per tant, el plantejament
inicial es modifica i pretén elaborar un estudi i reflexió sobre quina educació
necessitem i com vivim i gestionem aquesta situació des de casa nostra. La
proposta de treballar sobre una cartografia artística es centra en reflexionar sobre
aquest espai que hem deixat d’habitar i pensar sobre si s’habita ca nostra d’una
altra forma. Buscant esdevenir un mapa que ens ubiqui respecte d’allò acadèmic
a casa i allò domèstic a l’institut. Treballant a partir d’imatges, relacions,
sensacions, records i sentiments. Mantenint la idea de treballar a partir d’un
recorregut diari personal, demanar-se sobre com es categoritzen les diferents
zones: confort, perill, control, llibertat... Així com plantejar-se qüestions sobre allò
individual i col·lectiu. Allò simbòlic. L’espai i el temps. L’habitar. Allò públic i allò
privat. Per esdevenir-ne una reflexió sobre com eduquem, en quin espai
eduquem i quin tipus d’espai o de presa de consciència necessitem per esdevenir
un millor aprenentatge. Un tipus d’ensenyament contemporani, connectat amb la
realitat d’avui i del futur. |
ca |