[cat] Aquest treball desenvolupa una unitat didàctica basada en la neuroeducació, una
nova rama científica que estudia com funciona el cervell durant el procés
d’ensenyament-aprenentatge. Per tant, es tindran en compte tant els elements
que afavoreixen l’aprenentatge com l’exercici físic, el joc, la música i l’art; com
els processos cognitius (la memòria, l’atenció, la curiositat, la motivació i les
emocions) que intervenen en aquest procés d’ensenyament-aprenentatge. A
més, es pretén investigar noves estratègies per implementar en les classes de
Biologia a l’educació secundària, concretament per a la unitat de “Herència i
genètica” a quart d’ESO. Aquesta unitat té la finalitat d’obtenir un procés
d’ensenyament-aprenentatge més actiu i significatiu per l’alumnat.
[eng] This work develops a didactic unit based at the neuroeducation, a new science
that studies how the brain works during the process of education-learning.
Therefore, they will take into account so much the elements that increase the
process of learning like physical exercise, games, music and art; and the
cognitive processes (memory, attention, curiosity and emotions) that intervene at
this process of education-learning. Besides, it pretends research new strategies
to implement at the Biology class at the secondary school, concretely for the unit
of “Heredity and genetics” at quarter of ESO. This unit has the purpose to obtain
a process of education-learning more active and significant for the students.