Mindfulness com a eina de regulació emocional. Proposta d'intervenció educativa per l'Escola Institut Pintor Joan Miró

Show simple item record

dc.contributor Santmartí Angulo, Patricia
dc.contributor Reig, José Luis
dc.contributor.author Capdevila Álvarez, Montserrat
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-14T09:16:03Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156743
dc.description.abstract [cat] Aquest treball té com a objectiu proporcionar una eina per a millorar l’atenció i la regulació emocional del primer curs d’Educació Secundària de l’Escola Institut Pintor Joan Miró. La proposta d’intervenció pretén ensenyar la pràctica de l’atenció plena o mindfulness mitjançant un programa de vuit sessions dissenyat des del servei d’orientació. El terme mindfulness o atenció plena es defineix com “una forma d’atenció no elaborativa, que no jutja, centrada en el present, en la que cada pensament, sentiment o sensació que apareix en el camp atencional és reconeguda i acceptada tal com és”. La neurociència confirma que el mindfulness promou canvis en el cervell, específicament en l’amígdala i com aquesta pràctica millora la capacitat atencional i la regulació emocional dels practicants. A Espanya ja hi ha més de dos-cents centres escolars que han inclòs el mindfulness a les seves aules i a les Illes Balears també s’han impartit programes a certs centres. Pel caràcter innovador i al paper integrador que desenvolupa en les dimensions cognitives, conductuals i emocionals dels adolescents el mindfulness és una bona tècnica per millorar el benestar integral dels alumnes, ja que els permet desenvolupar les habilitats emocionals necessàries per una vida acadèmica més plena i satisfactòria. ca
dc.description.abstract [eng] The following piece of work has the objective of presenting a tool to improve the attention and emotional regulation of the first grade class of the Pintor Joan Miró secondary school. The proposal of intervention aims to present the practice of mindfulness by means of an 8 session program designed by the "orientation" services. The mindfulness term is defined as a form of nonelaboratory and non-judgemental attention which focuses on the present moment in which each thought, feeling or sensation that appears into the field of attention is regarded and accepted as it is. Neuroscience studies confirm that the practice of mindfulness promotes changes in the brain, specifically in the in the brains amygdala, and how this practice improves the capacity of attention and emotional regulation of practicants. In Spain, more than two hundred schools have included mindfulness in classrooms, some of them in the Balearic Islands. Due to the innovative character and the integrative role that it carries out in the cognitive, conductual and emotional dimensions of adolescent individuals, mindfulness is a good technique to improve the integral wellbeing of students, given that it permits the development of necessary emotional habilities for a fuller and more satisfactory academic life. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other mindfulness ca
dc.subject.other regulació emocional ca
dc.subject.other capacitat atencional ca
dc.subject.other servei d’orientació ca
dc.subject.other emotional regulation ca
dc.subject.other capacity of attention ca
dc.subject.other orientation services ca
dc.title Mindfulness com a eina de regulació emocional. Proposta d'intervenció educativa per l'Escola Institut Pintor Joan Miró ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:04:53Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics