dc.contributor |
Santmartí Angulo, Patricia |
|
dc.contributor |
Reig, José Luis |
|
dc.contributor.author |
Capdevila Álvarez, Montserrat |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-14T09:16:03Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156743 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball té com a objectiu proporcionar una eina per a millorar l’atenció i
la regulació emocional del primer curs d’Educació Secundària de l’Escola
Institut Pintor Joan Miró. La proposta d’intervenció pretén ensenyar la pràctica
de l’atenció plena o mindfulness mitjançant un programa de vuit sessions
dissenyat des del servei d’orientació. El terme mindfulness o atenció plena es
defineix com “una forma d’atenció no elaborativa, que no jutja, centrada en el
present, en la que cada pensament, sentiment o sensació que apareix en el
camp atencional és reconeguda i acceptada tal com és”. La neurociència
confirma que el mindfulness promou canvis en el cervell, específicament en
l’amígdala i com aquesta pràctica millora la capacitat atencional i la regulació
emocional dels practicants. A Espanya ja hi ha més de dos-cents centres
escolars que han inclòs el mindfulness a les seves aules i a les Illes Balears
també s’han impartit programes a certs centres. Pel caràcter innovador i al
paper integrador que desenvolupa en les dimensions cognitives, conductuals i
emocionals dels adolescents el mindfulness és una bona tècnica per millorar el
benestar integral dels alumnes, ja que els permet desenvolupar les habilitats
emocionals necessàries per una vida acadèmica més plena i satisfactòria. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The following piece of work has the objective of presenting a tool to improve the
attention and emotional regulation of the first grade class of the Pintor Joan
Miró secondary school. The proposal of intervention aims to present the
practice of mindfulness by means of an 8 session program designed by the
"orientation" services. The mindfulness term is defined as a form of nonelaboratory and non-judgemental attention which focuses on the present
moment in which each thought, feeling or sensation that appears into the field of
attention is regarded and accepted as it is. Neuroscience studies confirm that
the practice of mindfulness promotes changes in the brain, specifically in the in
the brains amygdala, and how this practice improves the capacity of attention
and emotional regulation of practicants. In Spain, more than two hundred
schools have included mindfulness in classrooms, some of them in the Balearic
Islands. Due to the innovative character and the integrative role that it carries
out in the cognitive, conductual and emotional dimensions of adolescent
individuals, mindfulness is a good technique to improve the integral wellbeing of
students, given that it permits the development of necessary emotional habilities
for a fuller and more satisfactory academic life. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
mindfulness |
ca |
dc.subject.other |
regulació emocional |
ca |
dc.subject.other |
capacitat atencional |
ca |
dc.subject.other |
servei d’orientació |
ca |
dc.subject.other |
emotional regulation |
ca |
dc.subject.other |
capacity of attention |
ca |
dc.subject.other |
orientation services |
ca |
dc.title |
Mindfulness com a eina de regulació emocional. Proposta d'intervenció educativa per l'Escola Institut Pintor Joan Miró |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:04:53Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|