| dc.contributor | Abrines Llabrés, Bartomeu | |
| dc.contributor.author | Roig i Serra, Miquel | |
| dc.date | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2022-01-17T08:57:16Z | |
| dc.date.issued | 2020-06-18 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/156776 | |
| dc.description.abstract | [cat] L’ensenyament de la gramàtica a les aules ha estat objecte de discussió des del segle passat. Sembla ser que encara avui dia, pel que fa a la didàctica de la gramàtica, continua imperant el model tradicional, basat en la pura transmissió de coneixements, el qual esdevé poc significatiu per a l’alumnat. Amb aquest treball ens aproximam a les diverses concepcions i a les metodologies més rellevants referents a l’ensenyament de la gramàtica. Ens interessam també per les noves propostes que presenten la reflexió metalingüística com una eina essencial per conèixer la llengua i per millorar-ne l’ús. Així doncs, la creació de l’entorn idoni perquè aquesta reflexió es produeixi esdevé de gran importància a l’hora de treballar a l’aula de manera efectiva els continguts gramaticals. Amb la proposta didàctica que presentam, destinada al curs de primer d’ESO, volem que els alumnes, en la situació d’escriptors d’un conte breu, pensin, analitzin i reflexionin de manera conjunta per produir un text adequat, coherent i cohesionat. Per mitjà de la seqüència d’activitats exposades podran explorar i treballar les distintes propietats textuals amb l’objectiu de revisar les seves composicions escrites i assolir l’aprenentatge significatiu dels aspectes gramaticals tractats. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject.other | Gramàtica | ca |
| dc.subject.other | reflexió metalingüística | ca |
| dc.subject.other | didàctica de la llengua | ca |
| dc.subject.other | proposta didàctica ESO | ca |
| dc.subject.other | propietats textuals | ca |
| dc.title | Gramàtica i reflexió metalingüística: una proposta per treballar les propietats textuals | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2021-06-30T11:06:48Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |