[cat] Aquest treball acadèmic consisteix en una proposta didàctica per a millorar la
pronúncia de les vocals angleses i està destinada a alumnes d’ESO. La
metodologia que s’ha triat és l’ensenyament basat en tasques, que s’ha utilitzat
molt en l’àmbit de la gramàtica i el lèxic, però que no s’ha utilitzat tant en l’àmbit
de la fonètica, on cada vegada guanya més adeptes.
En l’estat de la qüestió es tracta dues visions (de vegades antagòniques) en
l’aprenentatge de llengües: una visió que fa un focus en el significat i la
comunicació, i una visió que fa un focus en la forma i la precisió. En termes
fonètics: la fluïdesa enfront de la precisió.
En la nostra proposta ens posicionem molt a favor del focus cap al significat, i
això es manifesta a través de la tasca. La tria d’uns determinats elements fonètics
amb els que ens interessi treballar i la seva col·locació dins de la tasca serà la
contribució de la part fonètica de la proposta. No obstant, no es renuncia en cap
dels casos a fer ús d’algunes form-focused instructions, o instruccions
focalitzades en la forma, que permeti captar l’atenció de l’aprenent cap a la forma
fonètica, en cas que el context de la tasca no ho permeti fer, o en cas de voler
insistir en algun punt concret que sigui d’interès.