[cat] Aquest treball final de màster en formació del professorat de l'especialitat de
tecnologia i informàtica pretén analitzar la utilitat dels jocs com a eines auxiliars
per a l’ensenyament. Per eina auxiliar s’entén una possible font de motivació,
superació i reforç de la matèria que s’estudia.
Partint des d’aquesta entrada en context, es realitza, a l’estat de la qüestió una
revisió de la bibliografia pertinent a les ABP, la ludificació i les rutines de
pensament. Posteriorment, es dissenyarà una proposta didàctica que s’inclou
dins l’àrea de treball per projectes i englobarà les matèries de Tecnologia,
Geografia i Història, Biologia i Geologia, Llengua Catalana i Literatura. Serà
possible, també, la seva aplicació a altres cursos i matèries.
La idea d’aquesta proposta es centra en crear un joc de manera conjunta,
diversificant tasques, col·laborant de manera que els alumnes desenvolupin els
continguts curriculars de les matèries implicades mentre les realitzen, però també
després quan hi juguin. A més a més, aquest ABP lúdic, pot aportar una visió
més àmplia sobre la imaginació i la creativitat, que de cada vegada són i seran
virtuts més importants en el món actual. S’ha dissenyat un joc de cartes com a
exemple.
Finalment el treball pretén extreure algunes conclusions sobre la utilitat dels jocs
en l’ensenyança, així com les possibilitats que ofereixen de cara als continguts
que pot comprendre, competències, cursos, assignatures, etc.