[cat] El patrimoni conservat, material o immaterial, natural o artístic, ens és útil per
aproximar, directament, a l'alumnat de secundària al món que l'envolta i, alhora, funciona
com a recurs per aplicar a la pràctica allò après a l'aula, fins i tot combinar-ho. Aquest treball
recull una sèrie de reflexions entorn al patrimoni com a font i com a recurs didàctic per e el
procés d'ensenyament-aprenentatge i, en aquest cas, per a la construcció dels itineraris
didàctics a les Ciències Socials. A la segona part d'aquest treball s'hi troben dos models
d'itineraris, un enfocat a la ciutat i, l'altre, al museu. El primer es centra amb el gòtic
mallorquí i, el segon, amb el museu de la Fundació Juan March.
[eng] All Heritage conserved, material or non-material, natural or artistic, its usefull for us to
approximate our students of Secundary School directly with the world that involve them and,
at the same time, it works as a resource to enforce to the practice all of what they learnt at
class, even combining it with theory. The next researche pick a number of thoughts about
heritage as a source and as a didactical resource during the process of teaching and learning
and, in this case, for the construction for our didactical itineraries on social Sciences. At the
end of this reseach you can find two itinerary models, on of them focused in the city, and the
other one, to the museum. The first one focuses on Mallorcan gothic and, the second, on
Contemporary Spanish Art Museum at Fundació Juan March.