Els orígens de l’art i l’artesania: una proposta didàctica sobre la prehistòria per a 1r d’ESO

Show simple item record

dc.contributor Vallespir Anguera, Antònia Maria
dc.contributor.author Cladera Salvá, Maria Antònia
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-18T12:10:54Z
dc.date.issued 2020-07-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156839
dc.description.abstract [cat] El canvi de paradigma educatiu de les darreres dècades també inclou els ensenyaments artístics. Observem la necessitat de suscitar a l’alumnat l’interès pel patrimoni cultural autòcton i forà, per acostar-lo al seu enteniment i respecte. Així doncs, el següent treball es compon d’una proposta didàctica sobre la prehistòria amb l’objectiu principal d’acostar al coneixement dels orígens de l’art i l’artesania des de l’assignatura d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual per l’alumnat de 1r d’ESO amb una perspectiva transversal de l’assignatura de Geografia i Història. La proposta d’aquest TFM consisteix en una seqüència didàctica integrada per sis activitats amb continguts teòrics i pràctics sobre l’art prehistòric adaptades a la idiosincràsia del grup-aula del centre docent de pràctiques, l’IES Berenguer d’Anoia (Inca). La metodologia es fonamenta en les Arts i els principis inclusius del DUA, recursos que afavoreixen la motivació pels aprenentatges, l’accés als coneixements i la participació activa de l’alumnat en el procés educatiu i creatiu. Es proposa el tractament de la prehistòria a partir dels referents de l’art rupestre Cantàbric i Llevantí, la ceràmica talaiòtica, així com, els ídols balears i europeus com a sistemes simbòlics. Així doncs, la formació en Arts pretén incentivar el procés creatiu, el judici i el pensament crític, a més de la cooperació i la cohesió del grup-aula. La proposta didàctica Els orígens de l’art i l’artesania es fonamenta en incentivar el coneixement dels béns culturals per a fomentar una societat que valori, estimi i defensi el patrimoni amb tota la seva diversitat. D’aquesta manera, es pretén treballar incidint especialment en els objectius específics -10 i 11- de l’assignatura que contribueixen al coneixement, respecte, conservació i divulgació del patrimoni com a senyal d’identitat dels Homo sapiens sapiens. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Art ca
dc.subject.other Artesania ca
dc.subject.other Educació Patrimonial ca
dc.subject.other Educació Secundària Obligatòria ca
dc.subject.other Prehistòria ca
dc.title Els orígens de l’art i l’artesania: una proposta didàctica sobre la prehistòria per a 1r d’ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:08:43Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics