| dc.contributor | Vallespir Anguera, Antònia Maria | |
| dc.contributor.author | Cladera Salvá, Maria Antònia | |
| dc.date | 2020 | |
| dc.date.accessioned | 2022-01-18T12:10:54Z | |
| dc.date.issued | 2020-07-21 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/156839 | |
| dc.description.abstract | [cat] El canvi de paradigma educatiu de les darreres dècades també inclou els ensenyaments artístics. Observem la necessitat de suscitar a l’alumnat l’interès pel patrimoni cultural autòcton i forà, per acostar-lo al seu enteniment i respecte. Així doncs, el següent treball es compon d’una proposta didàctica sobre la prehistòria amb l’objectiu principal d’acostar al coneixement dels orígens de l’art i l’artesania des de l’assignatura d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual per l’alumnat de 1r d’ESO amb una perspectiva transversal de l’assignatura de Geografia i Història. La proposta d’aquest TFM consisteix en una seqüència didàctica integrada per sis activitats amb continguts teòrics i pràctics sobre l’art prehistòric adaptades a la idiosincràsia del grup-aula del centre docent de pràctiques, l’IES Berenguer d’Anoia (Inca). La metodologia es fonamenta en les Arts i els principis inclusius del DUA, recursos que afavoreixen la motivació pels aprenentatges, l’accés als coneixements i la participació activa de l’alumnat en el procés educatiu i creatiu. Es proposa el tractament de la prehistòria a partir dels referents de l’art rupestre Cantàbric i Llevantí, la ceràmica talaiòtica, així com, els ídols balears i europeus com a sistemes simbòlics. Així doncs, la formació en Arts pretén incentivar el procés creatiu, el judici i el pensament crític, a més de la cooperació i la cohesió del grup-aula. La proposta didàctica Els orígens de l’art i l’artesania es fonamenta en incentivar el coneixement dels béns culturals per a fomentar una societat que valori, estimi i defensi el patrimoni amb tota la seva diversitat. D’aquesta manera, es pretén treballar incidint especialment en els objectius específics -10 i 11- de l’assignatura que contribueixen al coneixement, respecte, conservació i divulgació del patrimoni com a senyal d’identitat dels Homo sapiens sapiens. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.subject.other | Art | ca |
| dc.subject.other | Artesania | ca |
| dc.subject.other | Educació Patrimonial | ca |
| dc.subject.other | Educació Secundària Obligatòria | ca |
| dc.subject.other | Prehistòria | ca |
| dc.title | Els orígens de l’art i l’artesania: una proposta didàctica sobre la prehistòria per a 1r d’ESO | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2021-06-30T11:08:43Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |