dc.contributor |
Vallespir Anguera, Antònia Maria |
|
dc.contributor.author |
Cladera Salvá, Maria Antònia |
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2022-01-18T12:10:54Z |
|
dc.date.issued |
2020-07-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/156839 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El canvi de paradigma educatiu de les darreres dècades també inclou els
ensenyaments artístics. Observem la necessitat de suscitar a l’alumnat l’interès
pel patrimoni cultural autòcton i forà, per acostar-lo al seu enteniment i respecte.
Així doncs, el següent treball es compon d’una proposta didàctica sobre la
prehistòria amb l’objectiu principal d’acostar al coneixement dels orígens de l’art
i l’artesania des de l’assignatura d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual per
l’alumnat de 1r d’ESO amb una perspectiva transversal de l’assignatura de
Geografia i Història.
La proposta d’aquest TFM consisteix en una seqüència didàctica integrada per
sis activitats amb continguts teòrics i pràctics sobre l’art prehistòric adaptades a
la idiosincràsia del grup-aula del centre docent de pràctiques, l’IES Berenguer
d’Anoia (Inca). La metodologia es fonamenta en les Arts i els principis inclusius
del DUA, recursos que afavoreixen la motivació pels aprenentatges, l’accés als
coneixements i la participació activa de l’alumnat en el procés educatiu i creatiu.
Es proposa el tractament de la prehistòria a partir dels referents de l’art rupestre
Cantàbric i Llevantí, la ceràmica talaiòtica, així com, els ídols balears i europeus
com a sistemes simbòlics. Així doncs, la formació en Arts pretén incentivar el
procés creatiu, el judici i el pensament crític, a més de la cooperació i la cohesió
del grup-aula.
La proposta didàctica Els orígens de l’art i l’artesania es fonamenta en incentivar
el coneixement dels béns culturals per a fomentar una societat que valori, estimi
i defensi el patrimoni amb tota la seva diversitat. D’aquesta manera, es pretén
treballar incidint especialment en els objectius específics -10 i 11- de l’assignatura
que contribueixen al coneixement, respecte, conservació i divulgació del
patrimoni com a senyal d’identitat dels Homo sapiens sapiens. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Art |
ca |
dc.subject.other |
Artesania |
ca |
dc.subject.other |
Educació Patrimonial |
ca |
dc.subject.other |
Educació Secundària Obligatòria |
ca |
dc.subject.other |
Prehistòria |
ca |
dc.title |
Els orígens de l’art i l’artesania: una proposta didàctica sobre la prehistòria per a 1r d’ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2021-06-30T11:08:43Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|