Tècniques i estratègies per a fomentar la comprensió lectora de texts expositius en el Primer Cicle d’Educació Secundària una proposta des del Pla d’Acció Tutorial.

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Garcias Llompart, Catalina
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-18T12:17:01Z
dc.date.issued 2020-07-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156840
dc.description.abstract [cat] La transició de l’educació primària a l’educació secundària comporta per a l’alumnat nombrosos reptes tant a nivell acadèmic com personal. El present treball s’enfoca en una proposta pràctica per a fomentar la competència d’aprendre a aprendre fent confluir dos elements imprescindibles a l’Educació Secundària obligatòria (en endavant ESO): la comprensió lectora enfocada als texts expositius, que són els més freqüents i els que suposen més dificultats de comprensió en l’alumnat, i, l’ús de tècniques i estratègies d’aprenentatge. Aquestes competències, que sovint s’emmarquen de forma transversal en el Projecte Educatiu de Centre (en endavant, PEC), troben en el present treball, un espai per a treballar-les de forma explícita en el marc del pla d’acció tutorial. A més, es té en compte la coordinació entre professionals per a facilitar la transferència d’aquestes competències a la resta d’àrees. ca
dc.description.abstract [eng] The Transition from primary to secondary education involves, the student going through many academic and personal challenges. The present academic paper focuses on presenting a practical proposal intervention to promote learning how to to learn competences in order to join two essential elements on Secondary School: reading comprehension expository texts which are more usual and difficult, and learning techniques and strategies. These competences are often worked cutting through the educational project of each school. It is proposed to work them in a specific tutorial space. It is pretended to work in various skills in order to become independent learning and to generate a coordination structure to help the transfer from the present proposal to the rest of areas of first and second grade of secondary school. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprendre a aprendre ca
dc.subject.other comprensió lectora ca
dc.subject.other tècniques i estratègies d’aprenentatge ca
dc.subject.other Learning to learn ca
dc.subject.other reading comprehension ca
dc.subject.other studying techniques and learning strategies ca
dc.title Tècniques i estratègies per a fomentar la comprensió lectora de texts expositius en el Primer Cicle d’Educació Secundària una proposta des del Pla d’Acció Tutorial. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2021-06-30T11:08:44Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics