Cap a un ús segur dels entorns personals d’aprenentatge de l’alumnat de secundària

Show simple item record

dc.contributor Tur Ferrer, Gemma
dc.contributor.author Ruiz Rodríguez, Elena
dc.date 2020
dc.date.accessioned 2022-01-18T12:30:31Z
dc.date.available 2022-01-18T12:30:31Z
dc.date.issued 2020-07-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/156842
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es mostra la situació de la seguretat i privacitat a la xarxa davant el model de negoci de grans empreses que extrauen i venen les dades dels usuaris. Es prestarà especial atenció a les aplicacions de l’entorn personal d’aprenentatge de l’alumnat de secundària. S’analitzaran les polítiques de privacitat de les aplicacions per poder establir uns criteris indicadors de les eines que es consideren més ètiques entorn al respecte per la privacitat de l’usuari. Es revisaran les passes donades per institucions educatives en les immediacions d’aquest problema incipient i la carència d’estudis especialitzats que ho tractin. Es planteja el repte que suposa per al sistema educatiu actual, en general, i per als docents, en particular, la incorporació de noves eines que tinguin cura de la privacitat a través d’una proposta d’aplicacions segures i unes recomanacions que es cenyeixin a l’objectiu de protegir la privacitat de l’alumnat com un aprenentatge per a la vida ca
dc.description.abstract [eng] This work shows the current situation of security and privacy in the network in the face of the business model of large companies that extract and sell user data. Special attention will be paid to the applications of the personal learning environment of secondary school students. The privacy policies of the applications will be analyzed in order to establish criteria indicating the tools that are considered most ethical in terms of respect for user privacy. The steps taken by educational institutions around this incipient problem and the lack of specialized studies that address it will be reviewed. The challenge posed for the current educational system in general and for teachers in particular is the incorporation of new tools that take care of privacy through a proposal for safe applications and recommendations that adhere to the objective of protecting the privacy of students as learning for life. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Seguretat ca
dc.subject.other privacitat ca
dc.subject.other entorn personal d’aprenentatge ca
dc.subject.other protecció de dades ca
dc.subject.other eines ètiques ca
dc.title Cap a un ús segur dels entorns personals d’aprenentatge de l’alumnat de secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2021-06-30T11:08:44Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics